
Před chvilkou jsem mluvil s Martinem. Má problém s telefony, SMSky chodí s hrozným zpožděním v řádu hodin a na žádný telefon se nedařilo dovolat.. Říkal že je po pádu potlučený ale bude to dobré. Z motorky vystoupil asi v kilu, takže si máte představit co to asi bylo. Mimochodem Martin zásadně nejezdí s chrániči, má jen helmu a chrániče na kolena! Prý se v krunýři cítí jako spoutaný a nemá potřebnou obratnost. Na motorce právě pracují tři mechanici - on byl na cestě z kamionu Meca Systems, kde byl kupovat nějaké potřebné díly na rekonstrukci kokpitu. Říkal že v tom příšerném prachu není vůbec vidět kam se jede, že je rád že vidí přibližně směr ale jestli je na trase jáma, to vůbec nebylo vidět. Prý cestou padali všichni a všude, že prakticky všude někdo ležel nebo odněkud vytahoval motorku apod. Prý chtěl původně závodit ale rozhodl se že do volného dne pojede na jistotu. To nejtěžší prý má přijít teprve ve dvou etapách po volném dnu. Dneska prý byla teplota nad 40C a kombinace prachu a tepla dělala z etapy doslova peklo. Navíc prý se bloudilo a na několika místech byla navigace hodně složitá. Motorka až na poškození po pádu jede výborně. Říkal že nálada v Argentině je nesrovnatelná s Afrikou - prý ty lidi kolem trati naprosto šílí, že takovou podporu ještě nikdy nikde nazažil. Prý Argentina doslova žije Dakarem. Mám všem kamarádům a fanouškům vyřídit pozdravy, on prý zatím nemá šanci sledovat internet, ani tam není moc kde ale pokusí se přečíst nějaké zprávy na aplikaci ASO (viz formulář nahoře na stránce) ale prý je tam tak narváno, že to zatím nemělo smysl. Zatím řeší jiné věci než izolaci jako v druhé polovině předloňského Dakaru, kdy se cítil strašně sám a psychicky na dně. Takže děkuje moc a mám vyřídit že ačkoliv si přejete aby začal závodit a ukázal co umí, rozhodl se nezrakvit hned v úvodu a zkusí trošku ubrat do toho volného dne. Celou dobu rozhovoru pokašlával, myslel jsem že je ještě nachlazený (při odjezdu ho trápila nějaká viróza) ale prý se strašně nadýchal toho prachu. Bylo to prý opravdu náročné. Říkal také že teprve zítra začne víc rallye, že tohle byla spíš pořád rychlá jízda mezi ploty a že se pokusí držet kontakt s přední částí startovního pole. Na dotaz maličko zmírnil vyjádření týmového manažera ohledně komunikace s Fretignem a Marchinim - prý se s Fretignem baví každý den a nepociťuje že by ho brali jako ohrožení nebo něco takového. Každý tam jede sám za sebe a neexistuje žádný týmový předpis že v případě problémů musí dát jezdec č. 3 potřebný díl jezdci č.2 a ten případně jezdci č.1, jako to je u továrních týmů. Nicméně pokud se prý bloudí, že si radí a pomáhají všichni - i ti největší konkurenti. Viděl Despresovu motorku a prý je přibližně ve stejném stavu jako ta jeho - také zničený kokpit a skoro celé navigační vybavení. Takže ještě jednou děkuje všem a bude se snažit denně posílat zprávy a informace a hlavně pojede jak nejlíp umí. A ještě upřesnění - ty penalizace co dnes "nadělovali" byly za rychlost v zónách kde bylo omezení a v případě těch hodinových to bylo za neprojetí CP.