úterý 11. května 2010

Technické novinky na Dakaru 2011 - motocykly


ASO před chvílí zveřejnilo informaci o oficiálních změnách reglementu v kategorii motocyklů pro Dakar 2011. Tyto změny jistě potvrdí i na pražské tiskové konferenci ve čtvrtek (účastním se, takže budu informovat okamžitě). Zásadní změna již byla několikrát zmíněna - všichni elitní piloti (tedy vyjmenovaní jezdci s úspěchy z minulosti) musí povinně jet s motocyklem o objemu do 450ccm. Mohou mít k dispozici tři motory. Všichni ostatní jezdci mohou jet na čem chtějí bez omezení. Povinný přechod na 450ccm objem bude až od roku 2012. To znamená, že méně úspěšní jezdci mohou jet na "velkých" kubaturách podle loňského reglementu (to znamená že nemohou jet na velkoobjemových dvouválcích apod), takže nemusí kupovat nový stroj. Další podstatná změna se bude týkat roadbooku. Jezdci hledali povinné waypointy podle itineráře a v okruhu 3km od WPM již mohli jet podle šipky v navigaci GPS. Pro ročník 2011 byl perimetr WPM zmenšený na 400m, což znamená dramatické zvýšení nároků na čtení roadbooku a přesnost hledání bodů.

Žádné komentáře: