pondělí 18. ledna 2010

Eurosport


Musím poděkovat M. Škorpilovi a Z. Míkovi z české redakce Eurosportu za možnost něco říct během vysílání večerní dakarské relace. Původně jsem myslel, že to bude jednou, pak dvakrát když začalo výrazně sněžit a J. Žák to měl z domova daleko jen kvůli té večerní 45 minutovce, tak jsem tam byl nakonec mnohem častěji. Pochopitelně že nejsem komentátor a nezvládám to, v čem jsou oni skvělí - poslouchat do každého ucha jinou řeč, číst u toho internet, sledovat poznámky, vysílaný obraz a současně s tím o něčem souvisle mluvit. Jak jsem už jednou někomu psal do diskuze - zapněte si nějaký živě vysílaný program, stáhněte zvuk a zkuste si to sami. Nahrajte se a poslechněte. Je to opravdu těžké. Cílem bylo vnést do toho vysílání informace ze zákulisí, něco málo informací a zajímavostí z oblasti motocyklů a způsobu závodění v této kategorii - navigace, bezpečnost... a také informovat o tom, co se stalo českým jezdcům a posádkám, protože panevropský Eurosport by se na někoho z ČR soustředil jen v případě mimořádného úspěchu. Psal jsem o tom, jak to vysílání probíhá a jak málo informací je k dispozici a komentátoři musí být připravení reagovat na obraz a pokud třeba nemají motorky jako specializaci, může se stát, že přehlédnou třeba Martina Macka ve druhé etapě v záběru nebo neřeknou, že to, co právě ten závodník dělá, odporuje pravidlům a za co dostal tento závodník penalizaci apod. Podle mě to bylo lepší, než stereotypní strojové převyprávění rozhovorů stále se stejnými lidmi - Despres, Coma, Sainz, Miller, Peterhansel... Pořád dokola a pořád to samé o týmové spolupráci a jak jsou v pohodě.. Důležité bylo, že když přišla situace jako velká penalizace Comy, tak se dalo hned reagovat a vysvětlit, co se stalo, co udělal, kam tu pneumatiku nese, proč se dívají na video atd.. Jsem z toho trošku vyřízený, bylo to docela náročné, Eurosport mám asi 40 minut jízdy, zejména ve vánicích to nebylo bez stresu a po celém dnu sledování závodu a psaní příspěvků to bylo fakt únavné. Ale povedlo se to a doufám, že jste se dozvěděli něco nového - i když pro čtenáře blogu tam nic nového asi  být nemohlo, protože jste o čemkoliv věděli u nás asi nejdříve ze všech.

6 komentářů:

morabo řekl(a)...

Nevynechal jsem ani jednu relaci a musím jednoznačně pochválit! Navíc bylo příjemný sledovat, jak se pokaždý zlepšuješ, jak se líp doplňujete a i když jsem měl většinou informace načtený i odsud, stejně sem tam něco novýho zaznělo a třeba právě jako komentář k právě vysílanému záběru. Paráda. Český motoristický komentář nemívá většinou bůhvíjakou úroveň, ale tohle se mi vážně líbilo. Navíc pořád je něco jinýho si informaci přečíst a nebo poslouchat fundovanej komentář dohromady s těma úžasnejma záběrama. Doufám, že i na Eurosportu se to líbilo a že se budemem moct zase za rok těšit!
Takže ještě jednou Tome, gratulace a veliký díky.

tra řekl(a)...

Doufám, že to zpravodajství bude pokračovat i nadále, ať už se Martin ohledně další kariéry rozhodne jakkoliv. Prostě je to tady nejlepší !!!

daník řekl(a)...

Taky děkuju všem, kdo čtou Tomášův blog a přispěvatelům do komentářů zvlášť. Snad sem mu aspoň trochu pomoh, i když sem toho nezvlád tolik, co bych sám chtěl. Chtělo to vzít si na to dovolenou :) Shánění informací, překlady atd stojej fakt hodně času(navíc třeba zrovna já nejsem kdovíjakej překladatel), Tomáš tomu věnuje fakt hodně moc hodin denně a je to vidět, díky za to ;)

Michal #5 řekl(a)...

Komentář byl super, hlavně bylo vidět, že tomu Tomáš rozumí do hloubky. Takové úrovně nemůže komentátor, který musí ovládat od motorek přes lyžování až po vodní pólo nikdy dosáhnout.

Unknown řekl(a)...

Každý den jsem pročítal tenhle blog a další weby ohledně Dakaru, koukal jsem na čt4 i na eurosport a musím jen chválit. Ohledně těch rozhovorů myslím, že jste ve studiu odváděli dobrou práci. Fanoušci co se o Dakar víc zajímají tak si ty rozhovory stejně najdou a takoví ti standardní diváci u tv byli určitě taky rádi, že se dozvěděli různé zajímavé věci. Prostě dobře odvedená práce a já za to velmi děkuji a doufám, že se příští rok pojede v Africe, jelikož bych chtěl fandit ze sedla motorky a ne z křesla od počítače. Ale to je ještě daleko kdoví, co do té doby bude. Takže gratuluji všem závodníkům a děkuji všem zpravodajům a už se těším na další ročník. Tomáši jen tak dál :)

Tomas "TT" Kocanda řekl(a)...

Jen na ty dotazy k psaní komentářů - tady na blogu může psát komentáře každý, kdo má ověřenou identitu pomocí OpenID. Nemusí to být u Google ale u kohokoliv. Tedy nejen ti, kdo mají účet u Google. A jinak to moderované není, příspěvky se tady zobrazují hned..