Schválně jsem čekal ještě chvíli aby naskočilo víc výsledků a pořadí se trošku stabilizovalo. Martin dojel do cíle se ztrátou 01:02h na vítěze dnešní etapy Comu. Dnešní etapu zajel na 45. místě, celkově je na 61. místě. Jakmile dojede do cíle, přineseme nějakou aktuální zprávu z bivaku a rozhovor.
Bohužel ve výsledcích se prakticky celý den neukazovali další naši jezdci Pabiška a Randýsek (poslední mezičas na 253.km) ale slovenský závodník I. Jakeš zajel dnes 37. místo (celkově se zobrazuje na 102. pozici), Froněk dnes 56. místo (celkově 93. místo). Náš známý australan Simon Pavey, partner herce Ch. Boormana (jeden z dvojice s hercem Ewanem McGregorem na dvou dlouhých cestách populárních v tv pořadech - LWR a LWD), jehož F650GS Rallye z projektu Race to Dakar jsme předloni viděli vystavenou na stánku BMW na pražské výstavě Motocykl, dojel dnes na 48. místě a celkově se drží na 68. místě. Jede na jedné z několika relativně velkých BMW v závodě (G650X) s jedním z nejlevnějších možných rallye kitů. Takže i na celkem levném materiálu se dá zajet slušný výsledek v tak náročném závodě. Tuto poznámku adresuji především těm, kdo tvrdí že na 200kg motorce to na Dakaru nejde. Podle mě je u této turistické katagorie hlavní výhodou prakticky nesmrtelný motor a minimální nutnost údržby. Pokud vím, tak všichni jezdci BMW v letošním závodě jedou prakticky bez servisního zázemí, takže čím méně nároků na údržbu stroje, tím lépe. Pochopitelně že právě třeba Yamaha WR450F, pokud se má udržet s výkonově silnějšími KTM na tak rychlé trati, bude vyžadovat asi i preventivní výměny motoru, aby se nestalo to, co se stalo včera Martinovi. Pokusím se to zjistit ale vůbec bych se nedivil, kdyby špičkoví jezdci jako Fretigne měnili motor každý druhý den.
Bohužel ve výsledcích se prakticky celý den neukazovali další naši jezdci Pabiška a Randýsek (poslední mezičas na 253.km) ale slovenský závodník I. Jakeš zajel dnes 37. místo (celkově se zobrazuje na 102. pozici), Froněk dnes 56. místo (celkově 93. místo). Náš známý australan Simon Pavey, partner herce Ch. Boormana (jeden z dvojice s hercem Ewanem McGregorem na dvou dlouhých cestách populárních v tv pořadech - LWR a LWD), jehož F650GS Rallye z projektu Race to Dakar jsme předloni viděli vystavenou na stánku BMW na pražské výstavě Motocykl, dojel dnes na 48. místě a celkově se drží na 68. místě. Jede na jedné z několika relativně velkých BMW v závodě (G650X) s jedním z nejlevnějších možných rallye kitů. Takže i na celkem levném materiálu se dá zajet slušný výsledek v tak náročném závodě. Tuto poznámku adresuji především těm, kdo tvrdí že na 200kg motorce to na Dakaru nejde. Podle mě je u této turistické katagorie hlavní výhodou prakticky nesmrtelný motor a minimální nutnost údržby. Pokud vím, tak všichni jezdci BMW v letošním závodě jedou prakticky bez servisního zázemí, takže čím méně nároků na údržbu stroje, tím lépe. Pochopitelně že právě třeba Yamaha WR450F, pokud se má udržet s výkonově silnějšími KTM na tak rychlé trati, bude vyžadovat asi i preventivní výměny motoru, aby se nestalo to, co se stalo včera Martinovi. Pokusím se to zjistit ale vůbec bych se nedivil, kdyby špičkoví jezdci jako Fretigne měnili motor každý druhý den.