Dnešní etapa z Jacobacci do Neuquenu měří celkem 488km. 4km je spojovačka, potom 459km speciál a 25km dojezd to bivaku. Začátek dnešní trasy je podle roadbooku velmi kamenitý a bude to zátěž pro ruce. Motorkáři, kteří si pamatují ježdění přes nekonečná "vádí" v Africe si okamžitě vybaví že to co je čeká dnes, je prakticky to samé, pouze se tomu říká "rios". Ale musí si dávat stejný pozor. Po 65km (kde je měřicí bod) přijde písek a jízda volným terénem. Některým to bude asi vyhovovat mnohem víc než prašné cesty. Na 180km přijde opět tvrdý podklad. Úsek před cílem zejména od 419km má všechny charakteristiky dokonalé pasti. Zejména ti, kteří měli pocit že jedou dokonale, můžou narazit na problémy, protože jde o čistý písek s obtížnou navigací. Tolik co říká příručka pro novináře. Trasa vede do nadmořské výšky 1448 asi na 40km speciálu a na 220km se vrací opět nad 1300m. Celý zbytek pak klesá až na 100m, takže se pojede docela z kopce.
Ráno jsem dostal zprávu z bivaku že Ivo Kaštan má velké problémy s tlumiči ale bude dnes pokračovat v závodě. Prý to včera bylo velmi náročné a nebezpečné. Málem ho srazilo nějaké auto, které ho vůbec nevidělo a o kousíček se vyhnul letícímu kamionu, když odtahoval jiného motorkáře z trasy. Prý to byl doslova masakr. A pro zajímavost - Ivo jede na pneumatikách Mitas. Mimochodem o pneumatikách mluvil v televizi i Fretigne (jak decentně poznamenal že má speciální pneu Michelin Desert s tovární směsí) a hodně se to diskutuje v USA, kde se zdá že Pirelli má tak negativní reklamu, jak je to jen možné. Někteří z jezdců KTM, kteří nemají fabrické smlouvy shání Micheliny jak se dá, všechny dostupné pneumatiky a mousse všech druhů se sváží na závod a týmy se snaží sehnat co se dá. Coma prý jede na Michelinu ale má jen starší typ mousse. Zkrátka se o tom hodně diskutuje a téma pneumatiky je letos jednoznačně nejvíce rozebírané. Viděli jste Desprese v záběru z vrtulníku jak ukazuje že nemůže jet víc a ukazoval na zadní pneu? Vedle ho předjížděl Ullevaseter a chtěl ho vyhecovat k závodění. To musí být pro jezdce téhle třídy obrovské zklamání a dovedu si představit ten vztek. Ale je tovární jezdec a kdyby se továrna rozhodla že pojede na pneumatikách "ting-yang-yong" tak prostě pojede a basta. Je to profesionál a musí závodit s tím, co mu dají.
Ráno jsem dostal zprávu z bivaku že Ivo Kaštan má velké problémy s tlumiči ale bude dnes pokračovat v závodě. Prý to včera bylo velmi náročné a nebezpečné. Málem ho srazilo nějaké auto, které ho vůbec nevidělo a o kousíček se vyhnul letícímu kamionu, když odtahoval jiného motorkáře z trasy. Prý to byl doslova masakr. A pro zajímavost - Ivo jede na pneumatikách Mitas. Mimochodem o pneumatikách mluvil v televizi i Fretigne (jak decentně poznamenal že má speciální pneu Michelin Desert s tovární směsí) a hodně se to diskutuje v USA, kde se zdá že Pirelli má tak negativní reklamu, jak je to jen možné. Někteří z jezdců KTM, kteří nemají fabrické smlouvy shání Micheliny jak se dá, všechny dostupné pneumatiky a mousse všech druhů se sváží na závod a týmy se snaží sehnat co se dá. Coma prý jede na Michelinu ale má jen starší typ mousse. Zkrátka se o tom hodně diskutuje a téma pneumatiky je letos jednoznačně nejvíce rozebírané. Viděli jste Desprese v záběru z vrtulníku jak ukazuje že nemůže jet víc a ukazoval na zadní pneu? Vedle ho předjížděl Ullevaseter a chtěl ho vyhecovat k závodění. To musí být pro jezdce téhle třídy obrovské zklamání a dovedu si představit ten vztek. Ale je tovární jezdec a kdyby se továrna rozhodla že pojede na pneumatikách "ting-yang-yong" tak prostě pojede a basta. Je to profesionál a musí závodit s tím, co mu dají.