pátek 9. ledna 2009

Dotazy a odpovědi - č. 1

Dotazy a odpovědi co přišly mailem.. podle pořadí jak přišly
Q: ...Nás nejvíc zajímá, kde Vy osobně vlastně jste :-), kde sedíte, kde máte svůj informační stan? Kdo vám pomáhá atd .... Ivana Hujerová, Smržovka (+ J. Hora, D. Šimík, V. Klíma, Katka-Mělník a další, kdo se pořád ptáte, jak to že ty věci vím atd...)

Dobrá, jmenuji se Tomáš Kocanda, jsem motorkář, kterého baví rallye a dálkové cestování na motorkách (kromě jiného) a protože se (kromě jiného) zabývám i speciálními doplňky na úpravy motocyklů z kategorie cestovních endur na zmíněné dálkové nebo spíš adventure (dobrodružné) cestování a ta firma, která ty doplňky vyrábí, dělá i různé díly a motocyklové kity na rallye a dodává speciální motorkářské navigace a držáky (třeba ten co mají všichni závodníci na Dakaru na iritrack a gps) a poznali jsme se díky tomu s Martinem v roce 2006, když potřeboval upravit svůj tehdejší enduro stroj WR450F a udělat z něj pouštní speciál. K nám se dostal až doslova na poslední chvíli kvůli potížím s dodávkou a instalací navigačního vybavení (jel tehdy amatérský kit A3, který jsem mu doporučil jako cenově nejdostupnější volbu ale to znamenalo čistě součástky a všechno si musel dodělávat sám). Dohodli jsme se a s kolegou jsme mu během vánoc všechno vymysleli a zapojili a napoprvé prošel přejímkami a úspěšně s tím dokončil Dakar 2007 na tom skvělém 15. místě. Mysleli jsme že už se nám nikdy neozve když se stal slavným ale ozval se, spolupracovali jsme na vytvoření promo týmu na Dakar 2008 vloni, měli jsme nachystaný novinářský Hummer H2 s vybavením na takové úrovni, že bychom byli schopní dělat informace live odkudkoliv na světě. Nakonec po všech možných peripetiích mu nakonec letos dělám informační servis formou tohoto blogu. Protože mám k rallye tak trošku blízko a hlavně tím všichni žijeme a máme pouštní rallye a Dakar speciálně velmi rádi, tak je to pro mě opravdová radost. Na tomto projektu pracuji v kanceláři, bez vybavení by to dost dobře ani nešlo - neustále mám otevřených několik oken, sleduji různé zdroje, ftp servery ve Francii a v USA, chodí mi zprávy a člověk v tom musí mít trošku přehled. Mám tady dva velké monitory 1920x1280, takže se to celkem dá naskládat na plochu a takhle jedu dokud mě to baví. Nenávidím vstávání ráno, dole kolegové otevírají v 10h, takže obvykle kolem desáté začínám sledovat co se děje (dobrá, maily čtu už při snídani na telefonu) a pak průběžně dělám zpravodajství a na ty dva týdny jsem se tak nějak uvolnil z obvyklé práce (takže kolegové mě už ani moc nezatěžují dotazy) a dělám jen to nejnutnější, co prostě musím dělat já a jinak 100% visím na Dakaru. Jinak to místo, kde jsme, se jmenuje Modletice, je to obec kousek od Prahy, 11km na D1. Přímo s tím zpravodajstvím pomáhat nepotřebuji, spíš je fajn když mě kolegové nebo kamarádi upozorní na nějakou změnu v pořadí nebo nové výsledky na CP apod. V terénu je ale hodně lidí, bez kterých by nebylo moc co psát - denně si volám s Martinem, manažerem Yamaha týmu Corem Termaatem, v poslední době i s Vierkou Kaštanovou a na ICQ, MSN a Skypu a pochopitelně na mailu a přes sat textovky si píšu s asi tuctem dalších zpravodajců, fotografů a fanoušků (včetně party kamarádů Martina, kteří tam jsou jako diváci), kteří dodávají fotky a zprávy a naopak odebírají naše informace, protože je v terénu nemají aktuální. V noci ještě píšu zprávy pro zpravodaje serveru Versus v USA, který mi na oplátku dodává různé informace a sleduju a píšu nějaké informace do pár konferencí. Jinak během Dakaru není potřeba nic vařit (to byl další dotaz) ani jíst nějaké dobroty a už vůbec ne kalorické bomby. Jsem těžce závislý na CocaCole Light ve skle, přiznávám to stejně jako alkoholici říkají "jmenuju se Bob a jsem alkoholik" ale snažím se to omezovat :) Zapomněl jsem na motorky - takže mám toho pochopitelně víc, bohužel občas je nutné něco prodat ale nejvíc jezdím na BMW R1150GSA v retro-rallye radikální úpravě ve stylu posledních "opravdových" rallye BMW z období kolem roku 2000-2001. Se stavbou pomáhal i Martin a jeho přátelé a je to unikát. Celkem nově mám i WR450F (těžko v tomhle prostředí můžu jít do KTM, to je jasné) a z roku 99 mi pod plachtou stojí i totálně předělaný custom cruiser Wildstar, na kterém moc ani nejezdím ale jeden čas mě to bavilo hodně. Na BMW jsme byli párkrát v Maroku - poprvé asi na měsíc, podruhé jen na 17 dnů, vloni s Martinem a tehdejším promo týmem v Tunisu a najeto mám na motorkách asi 200 tisíc km. Bavilo mě cestování, hodně jsem fotil a dělal reportáže a psal články pro časopisy ale baví mě i amatérské rallye závody - to znamená závody, kde se jede podle roadbooku stejně jako na Dakaru. Dakar byl můj sen a dal jsem tomu vloni všechno ale když jsme byli po přejímkách, všechno nachystané, tak to zrušili a ztráty (zejména finanční a časové) byly obrovské a podruhé bych do toho už asi nešel. Ale byla to škola, velká zkušenost, měl jsem na starosti administrativu, komunikaci s organizátory a tu činnost, co dělá martinův manažer Cor. Když nemluvíte francouzsky, je to docela náročné. A díky Dakaru (a také díky mému dalšímu povolání, které se týká speciální televizní a filmové techniky) jsem si udělal spousty užitečných kontaktů i mezi novináři a reportéry a ty kontakty se hodí a s některými jsem se opravdu spřátelil, v létě nás tady navštívila parta kolem žurnalisty Shusei Yamady, který měl jet na loňský Dakar s LC120 poháněným palivem, které si vyráběli ve vlastním procesoru bez kapky organické ropy a vlastně to jsou úplně nové obzory a děsně mě to baví. Jinak tedy nejsem vůbec expert na ježdění na motorce a enduro obecně ale s velkým BMW se jezdí trošku jinak a něco jiného, než s lehkým a jsem rád, že jsem zatím projel všude a všechno, co jsme kdy potřebovali v offroadu. Zejména to Maroko skutečně křížem krážem. Ten rallye styl ježdění mě vyhovuje, když si mám vybrat mezi pistou při 45C nebo bahnem někde v rumunských horách v dešti, tak jednoznačně volím to horko v písku. Na této stránce najdete nějaké fotogalerie a starší reportáže, je to nekomerční web, tak myslím není nic špatného to sem dát. I když naše firma, resp. ta část, která dělá doplňky na motorky, Martina sponzoruje, takže bych mohl klidně uvést i link do práce ale je to zbytečné.
Napadlo mě přidat pár fotek, kde třeba s Martinem lepíme tu jeho motorku na Dakar 2007. Když projdete martinův web, najdete tam řadu i z příprav vloni, testování a focení z Tunisu apod. Na té poslední fotce dole jsem ten úplně vpředu :)

Žádné komentáře: