neděle 18. ledna 2009

Buenos Aires - neděle

Martinovi sponzoři a zejména hlavní sponzor, společnost IVAR.CS, pozvala Martina a jeho přátele z doprovodu včera večer na oslavu dojezdu do Buenos Aires. Nejdříve začínali pivem na terase hotelu Panamerica, kde je úžasný výhled na celé náměstí. Další pivo si dali ve velice oblíbené restauraci Cafe Tortoni a na večeři jeli do luxusní restaurace Spettus, kde si dávali grilované hovězí, vepřové, kuřecí a skopové steaky. Popíjelo se šampáňo a výborné domácí víno a všichni se ukrutně přejedli. Martin všem poděkoval za podporu a pomoc a sponzoři mu poděkovali za výbornou reprezentaci. Návrat do hotelu byl maličko bujarý. Jedna z fotek je z taxíku a kluci vzadu byli tak těžcí, že celou cestu taxík druhnul o zem!
Martin volal těsně po ukončení ceremoniálu. Říkal že maličko selhala organizace, neví proč ale na náměstí přišlo hrozně málo lidí, ve srovnání s obrovskými davy včera nebo se startem, tam bylo hrozně málo lidí. Zásadní problém je prý neděle a začátek nějakého karnevalu, takže lidi asi měli jiné zájmy. Ale to nic neubírá na výborné náladě týmu. Hned jak přijel k rampě, ho prý odchytl ten technik, který mu kontroloval tu motorku při protestu a omlouval se mu, že prý to musel udělat, že to bylo oficiálně podané a že si dotyční mysleli, že jede s vyměněným motorem. Tohle ho prý mrzí a mrzelo to i toho brazilce ale jednou podaný protest se nedá zrušit a ten kotouč byla smůla. Říkal že ví, že kotouč nemůže výkon ovlivnit ale je to dané a nemohl to přejít, protože by mohli podat stížnost apod. Martin se potkal i s tím brazilcem, o kterém mimochodem na adventure rideru psali, ti, kteří ho z brazilské enduro scény znají, že je doslova "assh..." a vždycky byl "assh...". Prý ho tam nikdo nemá rád. Nicméně Martin mu vizuálně (a česky) naznačil, co si o něm myslí a prý čuměl jak péro a dělal že neumí do pěti počítat. Martin říkal, že jel na "starý mrdce s velkou nádrží a kokpitem a zadní nádrží udělanou snad z bambusu". Rozhodně ne na Yamaze, jak je uvedeno na dakar.com. Prý ale tým dostal pochvalnou zprávu z Yamahy, že jsou opravdu spokojení a mají počítat s plnou podporu příští rok. Manažer týmu vzal to přehlédnutí pravidel resp. technických řádů na sebe, přiznal že ty detaily vůbec nečetl a věřil v té přípravě dílně a evidentně selhala kontrola a také kontrola při přejímkách. Příští rok se to nestane, nicméně i v SP kategorii se udělují penalizace za různé nečekané drobnosti a je potřeba aby někdo hlídal i tyto technické detaily. Nechápu, proč tým neměl technického manažera, který tyto věci hlídá a přesně ví, co se smí a co se nesmí. Stalo se a už je to minulostí.

Statisticky je tento Dakar docela těžký - odpadlo ve všech kategoriích více než 50% závodníků. Letošní 18. místo je minimálně srovnatelné s výkonem předloni ale spíš ještě lepší, protože obtížnost byla nesrovnatelně vyšší.
Mimochodem, švédská závodnice Annie Seel dojela nakonec na 76. místě, což je s dvakrát zlomeným nosem a těžkými problémy v každé etapě velmi dobrý výkon.
Podívejte se na fotky z dnešního dne a z včerejších oslav v BA, najdete je jako obvykle tady v galerii. Našel jsem někde jednu fotku Davida Pabišky, je to "někde z internetu" ale jestli si jí chcete stáhnout, tak tady je odkaz.
Pro novináře jsem nahrál (úplně na konec) několik ilustračních fotografií ve vysokém rozlišení do galerie pro tisk. Můžete je použít libovolně ale prosíme u uvedení kreditu martinmacek.com

10 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Tomáši, co je to černý, jak má Martin na fotce 54 v galerii pro tisk. Návleky TOURATECH na řídítka, v kterých mu bylo pěkně teploučko na ruce, když jel v horách ve 4700m? Iv.

Anonymní řekl(a)...

Martin na fotkách z rampy přece jen vypadá trochu smutně. Kdo by nebyl zklamanej,takhle blbě před poslední etapou přijít o trofej...zase jsem si poplakala :-))), když jsem četla o tom "protestním" mechanikovi, kterej přišel za Martinem.

Martin F.WR řekl(a)...

Kluci si daj určitě příště bacha na technické záležitosti,ale výsledek je pro Martina i pro sponzora a všechny kolem určitě uspokojivý. Maca zajel suprově,je vidět že přípravě věnoval hodně času a usilí. Dostalo se mu take za to patřičné odměny. Máca prostě, super výkon !!!

Jeden dotaz,bylo by technicky nebo trěba proti pravidlům,kdyby měl Martin nebo Machy na jednu nebo na dvě etapy přidělanou kameru na helmě ,nebo na motorce,nestálo by to svět, váhově by ho to taky nehendikepovalo a byly by krásné záběry z těch "třeba" nejtežších úseků?

Tomas "TT" Kocanda řekl(a)...

Martin F WR: to zkusili jen ti z týmu Race to Dakar, poplatek je za to příšerný a ještě dělají potíže protože ty kamery tam organizuje najmutá firma a ti za to taky platí a mám dojem, že si to může půjčit člověk, když zaplatí.. Stejně tak ti dají záběry z vrtulníku resp. dotyčného natočí, když zaplatí...
Podívám se pak do regulí ale mám dojem že kamera je tam přímo psaná jako důvod diskvalifikace.

Iv: jojo, takový medvědí pacičky. Tyhle jsou dělaný speciálně na enduro resp. rallye, drží tvar takže člověk může vyndat ruku a zase se trefí zpátky, takový se taky dělají, kde se to po vyndání ruky větrem splácne a člověk jaksi nemůže třeba na páčku brzdy. Vymysleli to po strašný zimě v roce 2005, kdy na přejezdech v africe jezdci mrzli.

Martin F.WR řekl(a)...

a nemaji to jako on line přenos?

Myslel jsem kdyby to měl jen pro svojí potřebu. Jako studi jizdy?

Tomas "TT" Kocanda řekl(a)...

Ne. Můžeš si to objednat. Koukni na záběry z kamin aut . bedničku visual.tv tam má skoro každý. Ty vrtulníky taky točí nonstop - mají napsáno koho mají najít a natočit. Je to celé placené, z toho udělají sestřih pro televize ale 99% jde týmům. Ty záběry co dávala ČT - české kamiony, to nikde nešlo, protože to je právě z toho. Záznam na helmě nebo v kabině je to samé. Mají na to licenci a proto si to člověk nemůže dělat sám. Ono fotografování je taky to samé. Kdybys tam chtěl být jako fotograf, tak zaplatíš raketu za akreditaci a když chceš tu levnější, nesmíš zveřejnit ani jednu fotku, ani MMS do 3 měsíců po závodě. Atd. Jsou to prachy...

Martin F.WR řekl(a)...

teď na ČT záber z helmy od Macháčka. No jo, je to soukromej závod, tak to prostě hrotěj! Škoda,možná by jim to přidalo na popularitě!

Tomas "TT" Kocanda řekl(a)...

No tak vidis. To je to, co rikam. Jde to ale musis si to zaridit. To same ty rozhovory, zabery kamionu atd.
Je to normalni, z toho to cely zije, plati se tam a kdyz to lidi plati, tak proc to delat zadarmo? Popularita? Ta se nemeri penezma a tohle je kolovratek na penize.

Anonymní řekl(a)...

Už z toho udělali pěknou frašku jako jsou F1. Jo prachy hýbou světem.. "Hiff"

Tomas "TT" Kocanda řekl(a)...

No Dakar je dobrý příklad komerční akce, to je ale jasné už od začátku, jak to vzali ASO, tak od toho momentu to bylo vždycky takhle.