
Vypadá to že Martin dojel dnes na 29. místě se ztrátou 25:45 na dnešního vítěze Franse Verhoevena, který zajel výborně. Marc Coma se v průběhu druhé poloviny speciálu propadl a dojel dnes až 17. Frans Verhoeven jede v týmu s Davidem Casteu a Francisco Lopezem a před závodem se netajili ambicemi na nejvyšší umístění. David je mimochodem dvojnásobný vítěz argentinsko-chilské rallye Pol Las Pampas, takže to tam dobře zná a dnešní terén mu maximálně vyhovuje ale dnes zajel až 23. místo. Lopez, který žije celý rok v Chile zajel osmý. Je otázka, jak moc pomáhá týmová spolupráce a taktika ale už včera bylo vidět, jak jezdec z řekněme "turistické" části startovního pole obětoval své kolo a dal ho jezdci ze špičky. Podle zpráv, které jsem dostal od Martina, jedou jezdci Yamahy víceméně každý sám za sebe a žádná týmová spolupráce nebo taktika zatím neexistuje. Jezdci z holandské části ne zcela komunikují s částí francouzskou a i když jsou oficiálně nasazení do jedné skupiny (Fretigne, Marchini a Macek), je otázka nakolik je to jen oficialita bez reálné spolupráce. Zkusíme dnes zjistit jaká je realita. Despres po neuvěřitelném výkonu zajel druhé místo se ztrátou pouhých 41s na vítěze etapy a Fretigne na papírově slabším stroji je jen dvacet vteřin za ním. Celkově si tedy Martin dnes zajistil 22 místo (informace ještě nejsou oficiální) a z našich závodníků dojel nejlépe. Jak měl závod hezky rozjetý Froněk, tak do cíle nakonec dojel na 59 místě, to znamená že v druhé části se někde zasekl, protože v polovině speciálu byl kolem 22 místa stejně jako Jakeš, který zatím v celkové tabulce uvedený není. Velmi dobře zajel Jacek Czachor, který i druhý den udržel pozice v top-5 se ztrátou necelých 18 minut na Comu. Despres si po dnešním dni polepšil pozici na 12. místě a má ztrátu přesně půl hodiny ale roli v tom hraje také umístění dosavadního vedoucího jezdce, který dnes se ztrátou 12:27 minut skončil opravdu až 17. Jsme zvědaví, co se v druhé polovině speciálu dělo!
Aktualizace: Před chvílí jsem dostal zprávu z cíle speciálu s rozhovorem s Jonahem Streetem, který říkal že dnešní navigace byla mnohem obtížnější než čekali, protože se střídal povrch - pevný a vzápětí jemný písek a rozbíhal se mu tripmaster, takže ne zcela přesně věděl kolik má skutečně ujeto a navigace byla složitější. Navíc prý jako většina týmů s vyjímkou továrních špiček má omezené peníze, takže musí teď po dojetí speciálu ještě dojet 600km do bivaku tak nechtěl skončil s totálně rozedranými pneumatikami a nejel plný plyn. Po včerejšku prý bylo evidentní, že je lepší nejet naplno než se propadnout v pořadí kvůli defektům kol na tomto povrchu.
Protože obrazový materiál nebude dřív než pozdě v noci, přikládám fotky z tiskového servisu ASO - Verhoeven v cíli speciálu.
Protože obrazový materiál nebude dřív než pozdě v noci, přikládám fotky z tiskového servisu ASO - Verhoeven v cíli speciálu.