neděle 4. ledna 2009

Bivak no.2

Večerní informace od týmového manažera říká, že Martin je v pořádku a na motorce se bude v noci pracovat a myslí si, že všedo rána opraví. K havárii došlo při jízdě na písku kdy předním kolem najel do asi 60cm hluboké jámy a ta ho doslova katapultovala z motorky. Stalo se to přibližně na 100km speciálu (původní informace o 50km byla špatná). Martina motorka trefila do levé nohy ale naštěstí se nic nezlomilo ani nevykloubilo. Poškození motorky je docela značné. Nejzásadnější bylo poškození roadbooku (odvíječe), takže po zbytek etapy musel přetáčet ručně a dost to nešlo a ztrácel tím strašně času a nedalo se ani pořádně soustředit na cestu. Bez roadbooku závodník prakticky neví, kam má jet - je to pro navigaci absolutně zásadní. Vzdálenosti se v případě poškození tripmasteru dají případně i odhadovat (navíc většina jezdců má tripmaster zdvojený a vzdálenost ukazuje i GPS, byť je mimo zorné pole jezdce v držáku na řídítkách) ale poškozený roadbook je opravdu vážný problém. Nicméně martin se do cíle etapy dostal a zpoždění nebylo tak hrozné, jak to vypadalo a navíc řada dalších jezdců mělo problémy. Na motorce už pracuje mechanik a zítra vyrazí s novým kokpitem. 51 minut ztrátu na vedoucího Comu se může podařit stáhnout, je to náročná rallye a to nejtěžší teprve přijde a věřím tomu, že rozdíly v cíli budou obrovské. Jak je vidět na příkladech i těch nejlepších jezdců, stačí jedna drobnost, jeden defekt a rázem je jezdec o půl hodiny vzadu. Navíc zítra se dozvíme oficiální penalizace, už teď je ale jasné, že penalizace postihla například famózně jedoucího Froňka, který se po nadílce 1h20m ocitl o sto míst vzadu. Šet minut dostal i Pabiška ale nevíme za co (rychlost na měřeném úseku?). Šest minut dostalo i pár jezdců v první dvacítce. Pokusím se zjistit, za to to dávali.