Zajímavost - pokud jste si všimli na startu v BuenosAires závodníka zoufale tlačícího nestartující motorku špalírem lidí, tak to byl Garry z týmu SafariBerg. Jeho stroj (Husaberg FE 570) nenastartoval. Nechal totiž po přejímkách pojistky ve skříňce a povinná výbava (GPS+iritrack, sentinel...) mu i při klidovém odběru vycucla baterku do mrtva. A protože husar (stejně jako třeba zmíněné BMW 450) nemá možnost nožního startu, tak musel tlačit. Naštěstí mu lidi z týmu dovezli náhradní řešení na konec náměstí, připojili nějakou autobaterii (!) pomocí kabelu a on odjel celou první spojovačku s náhradní baterkou v batohu (!!!) a až v bivaku vyměnil mrtvou baterii za novou. Mimochodem - hodně jezdců používá maličké baterie, které jsou extrémně lehké ale mají atypické rozměry (a ušetřený prostor se využije jinak) a v případě totálního vybití této baterie, dojde obvykle k rozpadu článků a baterie je po smrti a nedá se dobít. Navíc její odběr při zhroucení je tak velký, že motorka nastartovaná z náhradního zdroje chcípá při běhu na volnoběh apod.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
3 komentáře:
Práve pre takéto príbehy milujem Dakar.
Přesně tak!!!
Tyhle špeky jsou nejlepší. Extrémní závod vyžaduje extrémní řešení
Okomentovat