pátek 8. ledna 2010

Zprávy od motorkářů CDT z česté etapy (po dojezdu do Iquique)


Honza Veselý (#157): Dojel jsem ve 22:22 (našeho času) do bivaku. Bylo to strašně náročný na navigaci. Dvakrát jsem zabloudil v dunách. Jednou jsem přehlédl v prachu asi 2m vysoký téměř kolmý schůdek, něco jako stěnu strže. Vůbec to nebylo vidět - nevrhalo to stín a bylo to celé jednolité v tom prachu. Opravdu to nebylo vidět. Vletěl jsem do toho v kilu!! Nebylo to na roadbooku, protože jsem jel volným terénem mimo trať při tom bloudění. Velký pád ale bez následků. Naštěstí! Ještě jsem vstal a utíkal mávat na čtyřkolku s číslem 260 (B. Graue), který jel bezhlavě v mé stopě. Na quadu by to byla sebevražda. Zastavil prakticky těsně před tou stěnou. Jinak v cíli duny vysoký jako Ještěd! Jedeš dolů jak po černé sjezdovce a dole vidíš mravenečky v bivaku. Fůra lidí se dole poblila. Nedivím se jim. Celý den vedro, nedovedeš si to představit a prach, všude prach. Měl jsi někdy prach za očními víčky? Prostě všude a to doslova. V motorce to samé. Prach je za šrouby, za naprosto uděsněnými kryty, prostě všude. Naprosto chápu, proč je důležité používat osvědčené věci, i když vypadají neforemně a divně. Třeba vypínače, tlačítka, navigační součásti, držáky... Všechno, co není léty osvědčené, odchází po jedné etapě. Musí se to zažít a pak to člověk pochopí.

Roman Krejčí dojede někdy pozdě, ulomil se mu cestou celý stromeček s přístroji. Provizorně to má přikurtovaný aby nějak dojel ale jede s tím pomalu. Na každém výmolu, kterých tady dneska bylo asi 10 tisíc, mu to může uletět.. Olin Bražina dojel v pohodě ale možná dostane penalizaci za pozdní příjezd na start speciálu. Na pumpě před etapou byla příšerná fronta a tady z těch místních nikdo neudělá žádný rychlejší pohyb, pracují jako šneci. Bylo to děsný. Na dotaz kluků z blogu prosím potvrď, že je to tak - máme 10 minut na CP. Vezmou ti kartu při příjezdu a znova tě odstartují. Na těch 10 minut se čas zastaví. To ale platí jen na CP, na start etapy musíš přijet natankovaný a je nezajímá, kde tankuješ a kde se zdržíš. Na přejezdy s tankováním máš určitý čas. Piloti profi mají asi i před startem své doprovody, které je tankují, aby se jim nestal problém jako Olinovi. Nebudou riskovat..

Žádné komentáře: