středa 13. ledna 2010

Zajímavosti z CDT ze včerejší etapy


Výběr z materiálu pro TZ od Ladislava Lály z Czech Dakar Teamu (moto + quad), kompletní text včetně aut a kamionů najdete na webu http://www.czechdakar.cz/ jako obvykle :

Desátá etapa: Sprint v horách

Dvěstěosmatřicetikilometrová horská speciálka znamenala konec atakamského dobrodružství a také poslední etapu v Chile. Po dlouhé době spatřili závodníci kromě vyprahlé pouště zelenou vegetaci. Jak bylo zmíněno na pravidelném večerním briefingu - na této etapě se dalo mnohem více ztratit, než získat.


Roman Krejčí zvaný křečák si etapu tentokrát příliš neužíval: "Málem jsem během rychlostní zkoušky usnul. Byla to taková nudná ukolébavka – doleva, doprava a přitom to bylo velmi rychlé a nebezpečné. Nikdy jsem nic podobného nejel a moc jsem si to tentokrát neužíval. Tento typ etap mi příliš nevyhovuje. Od začátku jsem nechytil rytmus a to je pak těžké závodění." Krejčí se rovněž potýkal s technickým problémem, který mu neumožňoval jet tak rychle, jak by si sám přál: "Asi ve čtvrtině etapy mi přestala brzdit přední brzda, takže jsem musel zvolnit. Terén podél trati totiž byla velmi nebezpečný. Vyjetí z trati by v lepším případě znamenalo srážku s kaktusem, v horším pád ze skály." I závodníci jsou jen lidé mající biologické potřeby: "Asi po dvaceti minutách se mi začalo chtít na záchod. Většinou se snažíme tyto věci odbýt před startem, ale ne vždy to jde. Do cíle zbývalo hodně, tak jsem raději na chvíli zastavil." Ve středu startuje Krejčí již krátce před čtvrt na šest.


Oldřich Bražina bojuje s nástrahami tratě i organizátory. "Nespravedlivou šestihodinovou penalizaci za zastavení u Tatry Marka Spáčila v neutralizační zóně během sedmé etapy mi na základě protestu odmazali, teď řešíme ještě čtyřhodinový trest za údajné nedodržení časového limitu ve druhé části sedmé maratónské etapy. Snad to dopadne dobře." Krátce po vyjetí z bivaku přestala Olinově čtyřkolce fungovat zadní brzda. "Snažil jsem se to dát ve spojovačce dohromady, ale měl jsem na to hrozně málo času, takže jsem to nakonec vzdal a jel bez funkční brzdy. V horských úsecích, kde hrají brzdy klíčovou roli, jsem musel k brzdění využívat motor a když už ani to nepomáhalo, tak i oči. Po dojetí jsem závadu na hydraulice odstranil během pár minut." S ohledem na to, že jel bez zadní brdy, je Bražina s dosaženým výsledkem spokojený: "S ohledem na technické omezení v podobě nefunkční brzdy jsem ze sebe vydal maximum."


Jan Veselý popsal etapu jako krátkou, rychlou a nebezpečnou: "Cesty vytesané do skály budí respekt. Stačí, aby člověk udělal drobnou chybičku, jednou nedobrzdil nebo nezatočil včas a je zaděláno v lepším případě na nebezpečnou situaci." Podle předběžných výsledků by mohl být Veselý penalizován za neprojetí waypointu: "Hrozí mi až čtyřhodinová penalizace, ale řeším to s organizátory. Je to divné, protože motorka co jela za mnou ten waypoint získala." Pravda by měla být na straně Veselého, protože inkriminovaným místem podle Ladislava Lály, který na Dakaru sbírá materiál na novou dakarskou knížku, opravdu projel. "Bylo to takové nepřehledné místo, pořadatelé gestikulací odkláněli závodníky na jednu ze dvou možných paralelních cest. Do technicky mnohem obtížnějšího řečiště, ve kterém nakonec Honza jel, se tlačil skoro každý." Veselý je spokojený se stavem motorky, která zatím drží: "Motor zatím vyje a kola se točí, i když drobnosti jako výfuk nebo držák navigace postupně odpadávají a praskají. Jedu pořád s původním motorem, který už asi ani měnit nebudu. Neklepe ani nežere olej, Začínám pomalu litovat, že jsem se nenechal zapsat do třídy Maraton."

Tady jsou nějaká videa (bohužel jen auta a kamiony) od Míly Janáčka ze včerejší etapy:
http://www.youtube.com/watch?v=s9Qrwg1Y8aY
http://www.youtube.com/watch?v=-HiDPCtye7c
http://www.youtube.com/watch?v=jMDNQ_moHcc

A na Picassa galerii najdete spoustu včerejších fotek a další v galerii na webu Czech Dakar Teamu!
A do galerie jsem přidal další foto od I. Kaštana na které je Š. Svitko. Díky Ivoši + Vierko.

Žádné komentáře: