Honza Veselý: Odešla mu rozeta - zbyly mu ze zubů jen vlnky. Dotáhl řetěz a na rozetě, kterou by normálně tipoval že vydrží tak 10km ujel dneska 500km! Měl také ošklivý pád v hlubokém prachu a otočil si 3 prsty na pravé ruce. Psal mi, že se strašně těší, že je zítra už poslední den, protože ho to moc bolí. Těší se na konec. Bohužel si při pádu rozbil telefon a přišel o všechna čísla co měl v telefonu! Včerejší dvě hodiny penalizace dostal za nezapsaný WP. Někde na trati se obrátila nějaká čtyřkolka a policajti ho odklonili z cesty na objížďku a na tom místě byl WP, který minul o pár metrů. Nevšiml si toho ale pak se s nimi pohádal a vyprotestoval to a penalizaci mu dali pryč. Dnes dostal 3 minuty za rychlost na nějakém místě, kde to přehlédnul. Tak mám vyřídit všem, že je v pořádku. Všechny fanoušky a kamarády pozdravuje.
Roman Krejčí: Volal před chvílí, byl v dobré náladě, vtipkoval a říkal, že převodovka drží a doufá, že ho doveze do cíle. Dneska byl zklamaný z etapy, sice prý super duny, tam nahnal nějaký čas (to jsme viděli, dostal se před Pabišku a jel na hranici 20. místa) ale potom přišly rovinky a totální vypalovačky a on mohl jet tak maximálně stovkou a kolem něj lítali piloti 150 a víc. Říkal že tohle je opravdu o ničem. Nemohl vůbec nic dělat, jen čekat, až bude konec. Ale i tak je spokojený, že nejel tak špatně i proti řadě jiných motorek. Prý si ho neustále fotí jezdci z ELF týmu, protože nedokážou uvěřit, že je poráží na takové motorce, na které tam jede. Oni totiž nechápou, že ta technika nemusí být rozhodující a že on na to nevypadá ale je dobrý jezdec a baví ho závodit. Byl hrozně zklamaný z těch etap, kde mohl zajet skvělé výsledky a selhala mu právě kontrukce motorky a přišel o navigaci. Tam prý mohl jet reálně mezi TOP20 a prostě s tím už nic nenadělá ale teď už chce jen vydržet a dojet v pořádku do cíle. V kategorii Marathon je na třetím místě, vede jí prý číslo 49 (Franco Picco - WR450F) a druhý je závodník s číslem 25 (R. Mattheis na EXC). To je ten, který vloni upozornil pořadatele na brzdový kotouč Martina Macka a díky změně pořadí v kategorii po přesunu Martina do SP, vyhrál třídu M a s ní spojenou peněžní prémii.
Nicméně Roman prý asi vede pohár ELF, což je tradiční soutěž vypsaná pro jezdce, kteří si na motorku a helmu umístí reklamy ELF (už asi 18 let to býval Total, nicméně jde o jednu firmu) a na motorce nebudou mít reklamy jiné olejářské společnosti. Jezdci v této vložené soutěži mohou bezplatně využívat technické zázemí ELF, kde je k dispozici nářadí a doplňky a všechny potřebné kvalitní výrobky ELF určené pro racing a i ty mají k dispozici bezplatně. Tři nejlepší piloti v ELF MOTO TROPHY budou ocenění i finančně - za první místo je 3000, za druhé 2 a za třetí jeden tisíc EUR. Podmínkou je, že jezdci v ELF poháru nesmí mít technickou asistenci - mechaniky a to právě Roman splňuje. Moc bych mu to přál, určitě si zaslouží tuto cenu vyhrát!
Dále jsem se dozvěděl, že na konci etapy měl problémy s převodovkou i D. Pabiška a důvodem obrovského zpoždění v dojezdu D. Randýska prý byla také převodovka. Všichni jedou stejné motorky - Yamaha WR450F, zátěž na ty motory už je po tomto Dakaru asi obrovská - v případě Romana je to jednoznačné, protože on neměnil motor. Nemám informace o výměnách motoru u KM Racing ale je potřeba si představit, že denní etapy na Dakaru 2010 v řádu 600-700km s přejezdy hor a s jízdou v extrémním horku, jsou několikanásobkem toho, co se s WR běžně jezdí bez pořádného servisu motoru.. Každopádně jim všem přejeme, aby ta technika vydržela ještě jeden den a víme, že naši jezdci pojedou tak dlouho, dokud se ty motory budou točit a nevzdají to, i kdyby měli držet hefty dvěma prsty, což je bohužel u Honzy Veselého realita. Věřím tomu, že by dojel i kdyby mu měli ruku k plynu přilepit páskou :)
2 komentáře:
ten honza si to teda fakt vybira .. rozlamany zelezo ok .. ale ty zebra a ted ruka .. brr
snad ten posledni den nejak ustojej a vsichni budou v nedeli na rampe
ad honza vesely - no je videt ze to je puvodem mechanik od MM a ted sbira po ceste jednu "mackovinu" za druhou.
P.S. Uz se to chyli ke konci, tak chci moc podekovat Tomasovi za tenhle blog. Fandou Dakaru jsem od nepameti, ale motorkari co nedojizdeli v prvni desitce mi drive nikdy nic moc nerikali. Ale od lonska, a samozrejme i letos diky vsem temhle "insider" info maji muj obrovsky obdiv, strasne jim fandim a prozivam kazdy kilometr s nimi jak jen to od klavesnice jde.
Okomentovat