Bohužel, večerní (noční) informace se potvrdila - Tatra #545 s posádkou Kolomý - Kotal - Kilián měla včera už na prvních 100km problémy s přehříváním motoru Deutz. Zastavili na 95.km speciálu, doplnili vodu do chladiče, všechno se zdálo být v pořádku ale motor odmítl nastartovat. Naprosto stejná situace jako s Tatrou číslo 510. Takže bohužel bylo nutné vzít obě dostupná vozidla v bivaku (přepravní Tatru 6x6 a press car), zajet znovu do hor a přeložit věci z 545, jinak by nemohl dnes startovat poslední český vůz v kategorii automobilů - Janeček na Toyotě #373, protože v Tatře 545 měl materiál (545 byla stále psaná jeho rychlá asistence). To samé Roman Krejčí, který má ale o trošku lepší situaci, protože materiál na WR450F se v bivaku sehnat dá a věřím, že by se to dalo akčně zařídit, i když by to nebylo zadarmo.
Každopádně, dvě Tatry jsou nepojízdné a ze stejného důvodu a u výrobce agregátů naprosto netuší, co se stalo a proč se to stalo. Nejsem expert na kamiony ale myslím si, že je to daň za inovace a že pokud nějaký tým nasazuje radikálně novou techniku, tohle riziko hrozí vždy. Důležité je, že Tatry jsou schopné jezdit konkurenčně s jinými a je jen škoda, že nebyla asi možnost testování na takové úrovni zátěže, jakou byl Dakar 2010 před startem. Otázka je, jestli se vůbec ty podmínky a zátěž dají nasimulovat, protože i v Africe takové podmínky nejsou.
Poslední informace přímo z bivaku potvrdila, že se Tatra 545 po půlnoci dostala do bivaku po vlastní ose, nicméně je ze závodu venku a tým tím přišel o rychlou asistenci. Bohužel, Roman Krejčí má v háji převodovku a nemůže jet na pětku a potřebné díly měl v té zelené Tatře, která jela vysvobozovat tu 545 na trať a nemohli kvůli tomu opravovat. Takže dnes bude muset jet pomaleji, protože na čtyřku by motor uhnal. Je to mimořádná smůla ale nedá se nic dělat.
1 komentář:
To je skoda. To je snad zakon schvalnosti. No dufam, ze to Roman dobojuje az do BA.
Okomentovat