čtvrtek 21. ledna 2010

Správné odpovědi do soutěže...

Správné odpovědi na naše SOUTĚŽNÍ OTÁZKY:

1. Vaše jméno a příjmení, město, telefon, e-mail (případně ICQ, Skype...)
Tak v tom se opravdu nechybovalo a všichni jste poslali tuhle odpověď vyplněnou :)


2. Kolik bylo letos na Dakaru závodníků (jezdců nebo členů posádky) z České Republiky a Slovenska a kolik z nich startovalo z české týmy? Závodník = účastník rallye, soutěžící - nikoliv novinář, mechanik apod.
To nebylo tak snadné, protože jste si asi všimli, že Jan Veselý startoval s německou licencí ale je to Čech a v týmu KM Racing startovali Ivan Jakeš a J. Miškolci ze Slovenska. Takže správně by to mělo být 31 Čechů a 3 Slováci. V téhle odpovědi budu celkem benevolentní, odpovídali jste celkem v toleranci. Správně si někdo všiml i čísla 396 (Paul Round) uvedeného jako SK, což asi není a asi ani slovenskou licenci mít nebude ale budiž. Všechny zaslané odpovědi beru jako správné.


3. Která značka motocyklů byla nejčastější na startu celkově a která v kategorii 450ccm?
Tady to bylo celkem snadné - stačilo spočítat značky ve startovce a bylo jasné, že KTM jasně vede v celkovém počtu. U malých to bylo taky jasné, protože Yamaha s velkou motorkou nenastoupila a tím pádem všechny Yamahy na startu byly 450ccm a bylo jich v té kategorii nejvíc. Ve skutečnosti to bylo o jednu KTM méně a jednu Yamahu víc, protože Pabiška startoval také s Yamahou a ne s KTM, jak bylo napsané ve startovce. Pár odpovědí bylo špatně - někdo si myslel, že Yamaha byla nejčastější značka i celkově ale nebylo to tak. Je to 77x KTM a 29x Yamaha. 


4. Zraněný Luca Manca v jedné etapě dal své zadní kolo M. Comovi. Na jakém kole tedy dojížděl etapu?
To se dalo vyčíst v blogu docela přesně a mluvil jsem o tom i na Eurosportu. Manca dal kolo Comovi (i když nebyl jeho nosič vody) a sám čekal na jeho nosiče, což byl správně - H. Knuiman. Jen pár lidí odpovědělo špatně - někdo napsal že dojížděl na ráfku, což ale nebylo správně. Jen poznámka - Knuiman byl nosič vody M. Comy, nikoliv italského soukromého jezdce L. Mancy. Nicméně jeho povinnost byla dát kolo Comovi a protože mu pomohl někdo jiný, tak své kolo dal tomu, kdo jeho jedničce už předtím pomohl - tedy Mancovi.


5. Smí pilot v závodě použít díl z motocyklu jiného závodníka bez penalizace? Smí si jezdci prohodit stroje?
Tady snad nikdo neudělal chybu - správně je na první dotaz ANO, druhá odpověď NE.


6. Jaké mají závodníci možnosti komunikace s organizátory v případě nenadálé události? Jak mohou nahlásit že jim nejede stroj, ztratili se a jsou zranění?
Možností komunikace je víc, všichni jste správně napsali alespoň ten Iritrack. Podotýkám, že Iritrack je u motorek součástí jedné krabice s GPS, takže logicky je povinný a dodávají ho přímo organizátoři. Nicméně odpověděli jste všichni správně. Někdo ještě doplnil také správné další možnosti - Balise (balíza), což je nezávislý rádiový vysílač (něco jako radiomaják) zabalený v nerozbitném obalu a to stačí vyndat, rozbalit, aktivovat a je to. A teoreticky by mohl závodník použít i satelitní telefon, který na motorce nebo v ledvince smí vozit ale v neaktivním stavu. Jeho číslo jezdci dokonce před startem hlásí organizátorům (pokud ho mají). Iritrack může vyslat automatický nouzový signál s informací o stavu pilota bez nutnosti s někým mluvit - červené tlačítko znamená že došlo k havárii a je potřeba pomoc, zelené tlačítko znamená že závodník stojí ale nic mu není a po opravě pojede dál a modrým tlačítkem se dá spojit s operátorem organizace, která pro ASO zajišťuje komunikaci a je to takový satelitní interkom. Ta centrála je ve Francii a operátoři tam mluví mnoha jazyky a vědí, že ten který jezdec umí třeba jen italsky a tak s ním mluví ten, kdo ten jazyk ovládá. Někdy volají i sami, když vidí že stroj je dlouho bez pohybu..


7. Letos byl poprvé na Dakaru použit elektronický roadbook. Který z pilotů moto a quad ho používal?
To byl trošku chyták ale odpověděli jste skoro všichni správně - NIKDO! Směli ho používat jen doprovody na asistenční trase, kde byl naopak povinný. Psal jsem o tom hned ze začátku blogu a stačilo to najít, byly tam i fotky toho přístroje.


8. Jak je omezen náhon a objem motoru u čtyřkolek na letošním Dakaru?
Využili jste asi výklad od Matěje Olivy a zase skoro všechny odpovědi byly správně - bez omezení typu náhonu a kubatura do 900ccm. Nesprávně někdo odpověděl že se tam používaly restriktory. Ne, v případě quadů to bylo opravdu jen objem motoru.


9 Roman Krejčí měl kokpit svého motocyklu vyrobený z dílu z jiného stroje. Jakého?
Tady se dalo odpovědět různě, správná odpověď je taková, že Roman mohl použít relativně hodně staré díly z kitu firmy Meca, který ale využíval prakticky neupravený překryt z KTM LC4 a nebo použil přímo ten díl z běžně prodávané LC4 Adventure. Takže správně to bylo buď KTM LC4 nebo Meca. Nevyráběl si to sám, ten hlavní velký "plast" je tovární výrobek. On si vyráběl držáky přístrojů uvnitř toho krytu (stromeček). Tady je případně fotka sériové LC4 pro srovnání. Protože jsem si chtěl být jistý (a Roman nebere telefon), tak jsem se ptal Honzy a ten potvrdil, že ten plastový kokpit je z KTM a Roman ho dostal od Olina, který ho vyhrabal někde v garáži z nějaké staré motorky.


10. Kde vzal O. Bražina před závěrečnou etapou materiál na výrobu nového štítu svého quadu po havárii?
To jste našli ve textu blogu správně - vyrobil ho z jídelního tácu, který uzmul v cateringovém stanu.


11. Motocykl J. Veselého měl při dojezdu do cíle jednu viditelnou součást výrazně odlišnou od okamžiku startu. Jakou?
To bylo zase snadné - na startu měl blatník v modrém laku a na dojezdu oranžový. Nemohli jste asi vědět, že ten na startu byl karbonový ale během prvních etap se naprosto rozhadroval (nečekaně) na Martinově motorce, tak koupil z kamionu Meca System oranžový na KTM s redukcí na Yamahu a potom, co po selhání motoru vypadl, tak si ten jeho nový blatník přivlastnil Honza a dojel s ním do cíle. Mimochodem, protože karbonové díly jsou lehoučké ale nevydrží skoro nic, tak jsem příznivcem (u těchto namáhaných dílů) spíš těžších ale odolnějších kompozitů s kevlarem. Tyto díly se nedají téměř zlomit a i po průrazu jsou díky kevlarovým vláknům stále pohromadě a dají se i provizorně opravit. Karbon se rozštípe hned a právě na blatník bych se nebál o trošku vyšší hmotnosti ale vyšší odolnosti u kevlarové kompozice se sklem. Martin mi říkal, že při konstrukci šel s váhou opravu na minimum a odstranil i takové věci jako je startér a jel jen s nožní pákou. Prostě lehčí to už udělat prostě nešlo. Kamení v prvních etapách nikdo asi nečekal a na karbonové díly to byla pohroma.


12. Honza Veselý si během jedné z posledních etap rozbil telefon. Jaká to byla značka telefonu?
Tohle jsem myslel, že odpovíte snadno a ejhle, hodně se chybovalo. Nebyl to satelitní telefon (Honza ho vůbec neměl) ale prachobyčejná stará Nokia. Podívejte se tady na tu fotku v galerii.


13. Ve třetí etapě je na jedné fotografii v blogu ukázka roadbooku M. Comy. Kolik to měl Marc kilometrů do CP3 v tom momentu?
Naopak tady jsem myslel, že budete mít problémy ale většina lidí to našla správně. Fotku vidíte tady vedle. Je na 167.4km a CP3 je na 174km, což má napsané fixou vpravo na pásce svisle přes sklo roadbooku. Případně to šlo ověřit i ve výpisu kde byl CP3 na posis v té etapě. Takže odečtením 174 - 167.4 = 6.6km zjistíme správnou vzdálenost. Někteří jste mysleli, že to aktuální políčko je to úplně nahoře ale to je předešlé. To aktuální je vždy to uprostřed. To horní se tam nechává proto, aby se dalo přečíst jak daleko ten další bod bude. Jinak řečeno, Coma mohl být v okamžiku pořízení té fotky prakticky kdekoliv mezi 164.3 a 167.4km (pokud si ovšem nepřetočil roadbook někam jinam). Všechny odpovědi v rozsahu 6.6 - 9.7km považuji za správné.


14. Nejúspěšnější motorkářka na Dakaru 2010, Annie Seel, měla během závodu nespočet těžkých chvil ale dvě z nich byly opravdu vážné a mohla kvůli nim skončit. Co se jí stalo?
Tady jste napsali většinou správně ten pád do jámy (studny) a k tomu někdo připsal poraněný palec, někdo problém s GPS, někdo poškození ložiska. To ložisko a studna jsou asi nejhorší ale budu brát všechny odpovědi jako správné.


15. Kdo z našich účastníků Dakaru měl možnost spát s Miss World ve stanu v šesté etapě?
To byl další chyták - missky pochopitelně odjely domů z Cordoby, takže v šesté etapy by s ní teoreticky mohl spát některý z odstoupivších účastníků, který by s ní odletěl domů a zkoušeli nový stan někde v Praze na zahradě, jestli vydrží vánici :) Takže správná odpověď je NIKDO.


Hlavně doufám, že jste se při soutěži bavili a že jste si prošli blog a fotky a trošku u toho museli přemýšlet a o to šlo. Díky všem a výherce vylosujeme zítra po tiskovce a budu informovat kdo co vyhrál!

6 komentářů:

Bormen řekl(a)...

Grrrr! Já tam tu LC4 měl napsanou, ale pak jsem si říkal, že to přece nebude tak jednoduchý... :-P

Doktor řekl(a)...

Ano, potvrzuji, já se bavil moc: třeba včera jsem málem boural, protože jsem zrovna usilovně přemýšlel, kdo mohl spát s těma misskama a proč jsem to nebyl já.
Cítím se jako vítěz už teď (ne proto, že bych měl všechno dobře). No a kdo za to může? ... :)
Díkec!!!!!!

Doktor řekl(a)...

Jen ještě otázka: jak je to s tou pomocí mezi závodníky? Existuje něco jako povinnost pomáhat (nepsaná) nebo je to jen o rozhodnutí toho kterého jezdce? Přece jen zbavit se svého zadního kola, mi přijde jako extra velká frajeřina. Já si totiž ještě do předchvíle myslel, že Manca nosil Comovi.

mxmaki řekl(a)...

Mám pár dodatků, ten vážnější je že jel i tradiční slovenský účastník Pavel Fasko jako řidič kamionu rychlé asistence Rally raidu a tudíž jeli 4 slováci.
Druhá věc je jen drobnost kolem Miss, podle různých informací převážně od CDT jela Miss world Taťána Kuchařová z dakaru rovnou do USA, čímž se z toho dostávají i posídky Vinladn dakar a LRT. které již v té době byly v ČR.

Tomas "TT" Kocanda řekl(a)...

Podle mě to o miss je celkem nepodstatné, vzal jsem všechny odpovědi jako správné. Byla to spíš legrace. Informace o počtu SK účastníků doplním..

mxmaki řekl(a)...

Já to taky beru jen tak pro zpestření, vždyť o nic nejde, navíc jsem zjistil že Vinland Dakar byly ještě v půlce závodu v bivaku