Oficiální vyjádření ASO: Abychom zachovali závod co nejvíce férový a s ohledem na to, co se stalo předcházející den, přicházíme s očekávanou úpravou dnešní etapy. Mnoho závodníků se nevrátilo do bivaku než spadla tma a protože nyní budeme čelit etapě s přejezdem cordillerských And, organizátoři závodu posouvají start dnešní etapy ze 4:00 na 5:30 a cíl zítřejší etapy bude CP3, takže dojde ke zkrácení o posledních 40km.
Jaká je tedy ta dnešní etapa?
Nejprve závodníky čeká 394km dlouhý přejezd. Speciál má 203km (po úpravě 163km) a je to čistokrevná poušť. Spojovačka do bivaku bude potom 32+40km. Zní to dobře? Tak jinak:
Zkuste si chvilku představit že jste závodníci, někdy v noci nebo k ránu se dostanete naprosto vyřízení, špinaví, hladoví a žízniví po celém dnu ježdění v písku při teplotách nad 40°C do bivaku, kde musíte něco sníst, opravit poškození motorky a udělat běžný servis (po pískové etapě to platí dvojnásob) - případně tuhle práci budou dělat mechanici, pak musíte prohlédnout všechny změny v roadbooku na následující den a nejspíš padnete vyčerpaní v tom oblečení, jak jste přijeli. Za pár hodin (doslova za pár) vstanete a na motorce, která je při sezení extrémně nepohodlná a kroutí se na racingových špuntech s mousse výplní (což je jako jet na silně podhuštěné pneu) jako had, pojedete na výlet po silnici dejme tomu z Prahy do Ostravy. Máte na to šest hodin včetně tankování. Zapomněl jsem dodat, že cestou pojedete přes sedlo ve výšce nad 4000m n.m. Jestli se cítíte unavení, tak tohle vás rozhodně probere. Přinejmenším teploty kolem bodu mrazu v té výšce. Ale budou tam nádherné scenérie, to je zaručeno - přinejmenším okolní šestitisímetrové hory jsou nádhera. Někdo možná bude potřebovat kyslík, na motorce na 4000m vysoké hory moc nejezdíme. Nejspíš motorky pojedou "jak s hnojem", protože v řídkém vzduchu budou mít málo kyslíku a v kombinaci s "kvalitou" místního paliva to bude asi zážitek. Jakmile přijedete, čeká vás masakr v písečných dunách, které tvoří typický chilský písek, nikoliv ten africký - to znamená mouku nebo spíš charakter práškového cukru. Námaha bude obrovská. Mimochodem, i trať speciálu vede hned po startu do 3000m výšky ale zase potom využijete brzdy, protože v závěru etapy pojedete prakticky na hladině moře. Tak co tomu říkáte? :)
Nejprve závodníky čeká 394km dlouhý přejezd. Speciál má 203km (po úpravě 163km) a je to čistokrevná poušť. Spojovačka do bivaku bude potom 32+40km. Zní to dobře? Tak jinak:
Zkuste si chvilku představit že jste závodníci, někdy v noci nebo k ránu se dostanete naprosto vyřízení, špinaví, hladoví a žízniví po celém dnu ježdění v písku při teplotách nad 40°C do bivaku, kde musíte něco sníst, opravit poškození motorky a udělat běžný servis (po pískové etapě to platí dvojnásob) - případně tuhle práci budou dělat mechanici, pak musíte prohlédnout všechny změny v roadbooku na následující den a nejspíš padnete vyčerpaní v tom oblečení, jak jste přijeli. Za pár hodin (doslova za pár) vstanete a na motorce, která je při sezení extrémně nepohodlná a kroutí se na racingových špuntech s mousse výplní (což je jako jet na silně podhuštěné pneu) jako had, pojedete na výlet po silnici dejme tomu z Prahy do Ostravy. Máte na to šest hodin včetně tankování. Zapomněl jsem dodat, že cestou pojedete přes sedlo ve výšce nad 4000m n.m. Jestli se cítíte unavení, tak tohle vás rozhodně probere. Přinejmenším teploty kolem bodu mrazu v té výšce. Ale budou tam nádherné scenérie, to je zaručeno - přinejmenším okolní šestitisímetrové hory jsou nádhera. Někdo možná bude potřebovat kyslík, na motorce na 4000m vysoké hory moc nejezdíme. Nejspíš motorky pojedou "jak s hnojem", protože v řídkém vzduchu budou mít málo kyslíku a v kombinaci s "kvalitou" místního paliva to bude asi zážitek. Jakmile přijedete, čeká vás masakr v písečných dunách, které tvoří typický chilský písek, nikoliv ten africký - to znamená mouku nebo spíš charakter práškového cukru. Námaha bude obrovská. Mimochodem, i trať speciálu vede hned po startu do 3000m výšky ale zase potom využijete brzdy, protože v závěru etapy pojedete prakticky na hladině moře. Tak co tomu říkáte? :)
To je přátelé Dakar! Proto je to nejtěžší závod na světě a je dobře, že letos organizátoři nekrátí etapy na polovinu a nenechávají druhou polovinu závodního pole končit na CP2 (když první polovina musela dojet do cíle), jako to bylo vloni. Jestli třetí etapa byla náročná, tak dnes začíná opravdu Dakar!
1 komentář:
Super popis reality. Dnes to bude už jen pro tvrďáky. :-o Trochu mi jde hlava kolem z těch sáhodlouhých přejezdů. Nepřijde mi to moc dobré. To pořadatel nemohl jinak? Nebo se to dělá schválně?
Okomentovat