úterý 3. listopadu 2009

***** DAKAR 2010 *****

Vítejte na novém a zatím nepopsaném blogu ročníku 2010.
Jak asi vidíte, Martin zůstal pro letošní rok věrný značce Yamaha a kubatuře 450ccm (což je ostatně kubatura, které budou od příštího roku muset být věrní všichni účastníci, protože to bude maximální povolený objem). Martin také jede v novém týmu (i když se starými kamarády). Závod sám o sobě bude sice připomínat loňský ročník - ale půjde o naprosto nové dobrodružství, jak o tom mluvil Martin i v úvodním vzkazu fanouškům na svém webu. Organizátoři z ASO připravili 8600km dlouhou trasu, která probíhá Argentinou a Chile v protisměru hodinových ručiček. Z trasy je plánováno více než 5200km speciálů a hned ze začátku závodu se pojede v těžkých terénech horských pouští. Ihned po přejetí And se závodníci budou potýkat s pěti náročnými etapami pouště Atacama, kde prakticky nebudou žádné přejezdy a celé etapy budou speciály. Závěrečná třetina závodu bude prověrka techniky a odolnosti jezdců a povede přes všechny typy terénů, které Argentina a Chile nabízí.
Velké změny nastanou v technice - kromě benzinových automobilů, budou reduktorem sání vybavené i motocykly nad 450 kubíků. Nicméně od příštího roku už budou povolené pro všechny prakticky jen 450ccm. Letos ještě amatéři mohou jet na vyšších kubaturách ale vyjmenovaní jezdci (včetně Martina) musí jet na 450ccm už letos. Tímto rozhodnutím padly pochopitelně všechny plány na vývoj speciálu s vyšší kubaturou (u Yamahy byl motocykl již ve fázi funkčních zkoušek) a osvědčená Yamaha WR450F bude letos patřit k nejoblíbenějším typům. Řada jezdců letos na podzim testuje i jiné motocykly této kategorie (viděli jsme v reálu například cenově dostupné kity pro BMW G450) ale osvědčená Yamaha je sázka na jistotu.
Velmi brzy zveřejníme informace o technice, kterou bude letos používat Martin a jeho týmový kolega Honza Veselý a určitě už z loňska (resp. letošního Dakaru) víte, že na tomto blogu budete dostávat opravdu zajímavé informace doplněné řadou rozhovorů a zákulisních poznámek, takže je nejvyšší čas, abyste si tuto stránku zařadili mezi své oblíbené. Od teď už počítejte týdny a dny a co nevidět to začne!! Těšíme se!!!

1 komentář:

wet-dog řekl(a)...

A co ty Tome budes letos behem zavodu v CR nebo pojedes taky do jizni ameriky ??

Honza