Martine, co se včera stalo že posunuli i ten odložený start?
No ráno jsme vyrazili na ten odložený start speciálu ale tam nám řekli, že musí znovu start odložit, protože se tudy vraceli ještě lidi co dojížděli etapu z toho předminulýho dne, z těch dun. Zůstalo tam asi patnáct kamionů a čtyřkolky. Coma a Despres a tihle chtěli aby se to zrušilo úplně. Nechtěli vůbec nic riskovat. Tak to zkrátili na 168km a dojížděli jsme asi 400km spojovačku protože přes ten brod nešlo jet. Před tím údolím se ten závod vlastně zastavil. Je to škoda.
Co technika? Motorka v pořádku?
Musím říct že motorka funguje, technika funguje, s tím nemám žádný problém. Jak se to zastavilo tak to bylo prasklým pístem, asi jsem to v tom písku utavil. Cor říkal, že jsem jel opravdu rychle a dával jsem tomu moc.
Co pneumatiky?
Naprosto o nich nevím, úplně bezproblémů. Je to fakt věc co člověk obuje a odkud to má sehnaný. To je výhoda toho, že Yamaha si tohle umí zařídit. Mám to nejlepší, co se dá sehnat. Naprosto v pohodě.
Ta dnešní etapa byl rychlá nebo technická?
Těch prvních asi 70km bylo docela technických a navigačně náročnějších. Bylo tam asi 15 waypointů, které jsme museli projet. Potom to byla rychlá vypalovačka. V té první části se mi dařilo, sjel jsem tam asi pět lidí a dostal se před ně ale pak přišly ty roviny a tam mi to všechno zase vrátili zpátky. Tam já bohužel na mé 450 konkurovat těm velkejm prasatům.
Dneska tam psal jeden novinář z USA, že hodně jezdců už jede otevřené laďáky.
No jak jde závod dál, tak se to trošku uvolňuje a kdo má, ten laďák asi už dal. Podívej se jak to teď jezdí, to jsou piloti.
Nevíš jak to bude s tou včerejší etapou? Mluví se že použijí výsledky z CP1 nebo CP2.
Hele ještě nevím, Cor jde na brífing večer a budou to tam řešit ale je fakt, že hodně lidí zůstalo na trase a hodně dalších odklonili, takže to asi zkrátí do místa, kde jeli ještě všichni. Uvidíme.
A jak se ti jede s Willemsenem?
Jo mlaďoch je výbornej, docela se drží, jede moc dobře. Jsme už jen ve třech, ten Cyril se zmáknul a má zlomený obratel a je v nemocnici.
A dalo se jet společně nebo ne?
Jo, dneska se dalo jet, jeli jsme víceméně společně, nehonili jsme nikoho a Cor chtěl abysme oba dojeli do Valparaisa v pořádku. Je to super, oni chtějí abych nechvátal a nezrakvil se někde. Tak jedu v klidu.
Podle mě jsi ale dneska zajel výborný výsledek. 22. místo je skvělé.
Jo, jezdilo se mi skvěle, hlavně v těch dunách.
Co nějaká zajímavost, postřeh?
Dneska jsem poprvé v životě viděl převrácený kamion v dunách a to jsem fakt čuměl. To je zážitek, to se nedá popsat. Osmitunový kamion v kráteru jak když bouchne bomba. Sletěl někde z duny, tady jsou asi tak 200m, obrovský duny, to není jak v Africe, jsou to hory a byl úplně rozsypanej jak když tam bouchla nálož. Ti chudáci u toho seděli nešťastní. S tím nejde nic dělat, tam nic nezajede, to tam musí asi podpálit nebo co. S tím nejde nic dělat.
A jak jsi na ty duny najížděl, měl jsi výkon jet přímo nebo bylo potřeba dělat smyčky?
No to vůbec nešlo, ani auta ani nejlepší motorky to nevyjely rovnou ale šikmo nebo před hranu a vraceli se. To nešlo napálit napřímo. Nechápu jak tam ten kamion dojel. Několikrát jsem musel otočit a víc se rozjet ale byla to bomba, hele výborný. Fakt výborný. Dalo se skočit na druhou stranu, strašný krpály dolů, no prostě skvělý.
A byly tam někde technické úseky?
Ne, dneska jen ty duny a vypalovačky, nic jinýho nebylo. A žádné skály nebo vádí? No jo, jeli jsme takovým kaňonem přes skalnaté stráně, taková přehrada tam byla. Hezký.
A tam ještě jsou na trati diváci?
Jo, jsou skoro všude, v tom terénu a v dunách moc ne ale pořád tady lidi jsou, není to pustina bez lidí. Oni moc toho ve městech asi nevidí, tam jsou davy čumilů a tak si vezmou motorky nebo pickupy a jedou se podívat na trasu.
A dá se podle nich třeba jet? Že bys viděl kudy vede trasa?
To hrozně svádí ale nejde to. Musíš vědět kde jseš v roadbooku, musíš to sledovat. Jinak jseš ztracenej.
Jaká je komunikace v bivaku?
Dneska dobrý, přišel Jakeš a David Pabiška a docela jsem čuměl, že jsme si normálně pokecali. Ono už je to trošku dál ten závod, už jsou tam i problémy a jsou utahaní a tak přišli sami na pokec a to je fajn. Není to že bysme se nezdravili. Oni už taky nejsou tak namistrovaní a vidí že to je maso a mají toho dost. I ti piloti z fabrik nejsou tak namyšlení jako na začátku. Ono člověk toho má docela dost tady a tak je lepší že se normálně bavíme.
Hele a co Jan Froněk, o něm se vůbec nikde nepíše?
Jo Honza je dobrej, je v pohodě jen má to oko dost špatný.
Oko? O tom jsem nikde nečetl. Vlastně o něm nikdo moc nepíše.
Aha, on šel někde přes rejdy, docela ho to vzalo, dostal řídítkem nebo motorkou do oka a vypadá jak když prohrál K.O. v boxu. Má to dost špatný. Taky už toho má plný necky, říkal že je dost vybitej a je rád že dojede. Má obrovský nateklý monokl a moc přes to ani nevidí.
Kde vlastně spíš?
Ve stanu, když přijedeme máme tam postavený stany. Včera jsem ani nešel na ten brífing, tam šel Cor poslouchat ty kecy, já jsem šel radši spát. Nebudu si tím zatěžovat hlavu.
Jaký je jídlo v bivaku?
Hele je to dost na jedno brdo ale je to dobrý - dneska byla nějaká pečená koza nebo co, těstoviny jsou pokaždý, salát, pivo, víno, co si kdo vybere.
A jde to srovnávat s Afrikou?
Je to skoro stejný, je to jiný ale pořád to samý, takže se to dost přejí. Oni se snaží, grilujou ty kozy a je všeho dostatek.
Na cestu taky dostáváte jídlo jako v Africe?
To je stejný, dostáváme balíček na cestu, takovej ten základ - nějakou paštiku, tyčinky, sušenky a džus. Na tankovačce pak je jen voda ale já nic víc ani nepotřebuju.
Dneska bylo zase takový vedro?
Docela to šlo a jak jsme jeli na přejezdu kolem těch hor, tak tam byla vysloveně už zima a ráno taky. Tam je vidět sníh a docela foukalo.
Bouřka říkala Vierka byla prý strašně silná?
Nebyl to takový masakr, v bivaku se to rychle přehnalo a spíš jen foukalo než že by pršelo ale spadlo to všechno v tý poušti na ty lidi, co to dojížděli a říkal jeden čtyřkolkář z týmu co přijel ráno, že něco takovýho nezažil. Že to byly proudy vody a děsný. On přijel ve čtyři ráno a byl ve smrti. Ráno v sedm už musel vyrážet. Někteří to ani nemohli stihnout, viděli jsme jak dojíždí etapu a my startovali.
Nepotkal jsi cestou někde na trasa jednoho australana na BMW? To je kamarád našeho kolegy z anglického Touratechu, který jel tenkrát s tím hercem jak natáčeli rallye Dakar, jak jsem ti z toho dával to DVD. Měli jsme tady tu jeho motorku půjčenou.
Jo, vím, stodvacet něco. Ten váš kit na šest pade. Jede kolem padesátky, docela dobrý na to že nemá podporu a jede na praseti. Chtěl jsem ho vyfotit ale kejchul mi foťák jak jsem spadnul ten druhý den. Nevšiml jsem si, že nefunguje. Jede dobře, vypadá takovej vysmátej. Jede líp než leckdo na speciálech hele. Asi umí navigovat a nepadá.
Díky moc a pozdravuj všechny koho potkáš.
Díky a taky zdravím fanoušky a kamarády doma.
Máme docela úspěch, blog sleduje spousta lidí.
To je skvělý. Pojedu aby bylo o čem psát, neboj. A napiš že jsem rád že to lidi sledují, nefunguje mi tady ani telefon pořádně, vidím že někdo volá a slyším jen jak tam nějaká ženská blábolí něco španělsky, je to hrůza. Cor platí za pár zpráv na internetu rakety. Ale v sobotu si zkusím přečíst vzkazy.
Záznam rozhovoru s Martinem Mackem v bivaku šesté etapy 8. 1. 2009 v 23:59h našeho času. Z rozhovoru byly odstraněny slangové a vulgárnější výrazy, které by mohly vážené čtenáře pobuřovat :)
pátek 9. ledna 2009
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat