Na 386.km jede Martin na 21. místě, Jakeš 13. Vede Despres půl minuty před Comou. Froněk 27. (čísla upravuji podle dakar.com)
Průjezd 457.km: Despres, Coma, Fretigne ... 13. Jakeš ... 16. Macek... 29. Froněk . Průjezd 478.km: Despres, Coma, Fretigne ... 13. Jakeš ... 16. Macek ... 30. Froněk
Cíl: Despres (už čtvrté etapové vítězství), Coma, Fretigne... ???? v cíli je 14 motorek. Oni to snad úmyslně updatují pozdě....
a šup a je to tam! MARTIN JE AKTUÁLNĚ 16. ,
Jakeš 13, Pabiška 30, Froněk 33. . .... Náš známý (kolegy kamarád) dojel s cestovním BMW G650X a TT kitem na 42. místě!
Nemá smysl psát kdyby ale přece jen, kdyby to zůstalo nějak takhle, tak se Martin v celkovém pořadí posune někam na místo, kde skončil předloni v Africe! Ale snad si s tímto výsledkem zajistí snad tu první dvacítku. Podle dakar.com hned po startu vytvořily VW (De Villiers, Miller a Depping) konvoj, první dva počkaly na Deppinga, který startoval až po nich a jedou společně. Tato zajímavá týmová strategie umožnila Robby Gordonovi a vyrazit před ně a teoreticky dnes zaútočit na etapové vítězství a třeba i pojistit podium na třetím místě. Ovšem aktuálně jede Gordon se ztrátou skoro 18 minut na vedoucího Chicherita! A vůbec aktuálně na posledním mezičase jedou na prvních třech místech jen VW. Co se mu stalo, nikdo neví. Že by vymetl škarpu jako obvykle? Aha, podle dakar.com měl defekt. Hummer je sice normálně čtyřkolka ale v závodě Dakar jedou v této třídě jen s pohonem zadních kol a oproti čtyřkolkám třeba Mitsibishi nebo VW má dofukování zadních kol. Tím se dá i poškozené kolo za jízdy dofukovat, ale když je defekt moc velký, nebo se celá guma svlíkne z ráfku, znamená to potíže a to ho asi postihlo. Na 132.km se do vedení dostal Nani Roma a tento bývalý motocyklový jeydec dnes vyhrál etapu pro Mitsubishi! V quadech na 478.km vede Avendano před Macháčkem ale oba mají stejný průjezdní čas. Bude to asi boj. Včerejší vítěz etapy Patronelli jede až pátý se ztrátou 25 minut. A v cíli čtyřkolek dojel Avendano o 2 minuty před Macháčkem.
Podívejte se na komentáře na téma "odkud jsou návštěvníci tohoto blogu". Odkaz je i rovnou na obrázkem s mapou světa (nebo tady), nemusíte to hledat. Zajímavé. Víme i kdo je ten čtenář z Číny!
24 komentářů:
To je fraška, ne závod. Ať se jdou .....
No něco napsat museli a těžko tam dají "protože jsme to šíleně přehnali a trasu v původním rozsahu nejsme schopní zajistit organizačně ani zdravotně, tak to musíme zkrátit"
No, jestli nejsou schopný garantovat zdravotní zabezpečení, tak ať se radši vymlouvaj na déšť. Co kdyby se Martinovi palec pochroumal ještě víc... ne ne, jen ať to pěkně krátěj.// pokus o vtip, už jsem z toho nervózní, ještě zítra a.... hurá! Iv.
tak za hodku zacina dalsi dil predstaveni .. snad budou chodit dobre zpravy .. koukal sem na dakar.com, martin je po upravach dvacatej celkove, v plechovkach se vratil do hry roma, zaplatal ja tak osmej .. tak jeste dvy dny v tempu :-) a samo machacek prvni v q ...
No ono místo tuším tří vrtulníků mají jen jeden (myslím zdravotnický) a je asi rozdíl, když se závodní pole roztáhne na 700km nebo na 250. Já myslím, že to je jedno z druhým - nepříliš dobře najetá trať, příliš obtížné a složitě zajistitelné. Hlavně to vyprošťování z trati na téhle délce. Důvody se nikdy nedozvíme a dá se o tom jen spekulovat. Martin myslí, že to je kvůli obtížnosti a stavu lidí a techniky. Vierka si myslí, že to je kvůli organizaci, kterou nezvládají - počínej výsledky a kontrolami a konče tím zajištěním trati, "zametači" co nakládají ty, co odpadli a já myslím, že navíc ještě to je na hranici možností kvůli těm zdravotníkům. Martin říkal, že přetížení ošetřovny je v některých etapách pekelný a představte si, jak by to vypadalo, kdyby toho bylo víc a na území jak z Prahy do Tater. Ono je to jedno - závodníci vždycky jedou naplno ale tak, aby dojeli. Takže když to byly ty dlouhý etapy ze začátku, tak jsme holt viděli špičku, jak jedou jak na projížďce, protože jim prostě nevydržel materiál, nemohli jet celou dobu naplno. U těch asi 250km v tomhle terénu to jde.
Chtěl bych se zeptat - zítra už je poslední ostrá etapa, co se bude dít v neděli? Díky, barban
Moc se mě to brblání na neschopnost organizátorů nelíbí.Pořádat takovou akci není sranda,a víme kuloví s čím vším se musí potýkat.Vždy to jde lépe to je jasné,ale dík za to,že tu Dakar je.Kdo pořádal alespoň motozávod vesnického formátu ví o čem mluvím.Takže za mě určitě moc dík.A Martinovi přeju ať udrží tu první dvacku.Jako druhá Yamaha v poli ,by měl pro příští rok jet vedle Fretigne,nebo dostat alespoň druhou nejlepší moto.A pak se ukáže ,který prase je nejlepší.
Daniel Š. Roztoky u Prahy
Daniel: jenže ASO to dělá dlouho a zkušenosti mají. Naprosto fungující organizaci si lidi těžce platí - závodníci, doprovody, lidi v depu i novináři. Jsou to fakt obrovské částky. A když máš zaplaceno třeba 3000EUR jen základní poplatek za novinářskou akreditaci, tak bych čekal že budou schopní vydat alespoň pořadí v cíli apod. Je jasný, že to není snadný a ty důvody jsou taky jasný ale proč dělají z lidí blbce a nedokážou napsat že z důvodu vyčerpání lidí a techniky s ohledem na náročnost tratě to krátí na polovinu. Proč ty kecy o počasí?
barban: v neděli má na tom náměstí s podiem probíhat od 10 do 18h slavnostní vyhlášení výsledků atd. Prostě slavnostní závěr akce.
to TT: tracking funguje, vem si ze startujou z CP4, takze rucne bude merenej jen jeden mezicas ... a k tomu dva elektonicky .. takze si budem muset dost pockat .. ja uz mam prvni na 386 km ..
Je to ohromnej kšeft.Kde jsou prachy tam je i politika.Čím větší prachy tím míň je to fér.Tak to je,bylo a bude.To ale nijak nesnižuje můj obdiv stovek pořadatelů.Možná ti nejvyšší by zasloužili přes držku,ale pěšáci si to nezaslouží.A takhle je házíte do jednoho pytle.A když se to novinářům nelíbí tak ať se domluví a vyrobí novou ikonu,třeba ten Tunis.Je to jen a jen v jejich moci.A na Dakar si za dvacet let vzpomenou jen skalní.Jenže novináři maj máslo na hlavě a profitujou z toho.Čím víc mrtvejch tím lépe.A závod je pro ně jen nudná nutnost.
Daniel Š. Roztoky u Prahy
Tak Martin na 386 zatím 15. a pojíždí kolegu D.W. Super
Daniel Š.
Musel jem shodit browser. Ten tracking mi ve všech polích ukazoval jen N.A.
Daniel Š: Asi takhle - organizátoři obecně mají za tuhle akci zaplaceno. Je to služba jako každá jiná. Pokud jsem závodník a před rokem jsem jim musel zaplatit docela obrovský peníze, tak očekávám, že za ně dostanu to, co slíbili. To je v pořádku. Ale pokud jsem závodní tým a zaplatil jsem jim 10x vyšší sumu peněz za naší účast, tak přece nemůžu očekávat, že kvůli tomu budou dělat to, co bych chtěl. Když mému týmu vyhovuje delší trasa, tak že bude delší a nebo naopak že to zkrátí, protože nám to vyhovuje? No a ono to tam nějak tak funguje. A pokud organizátor nedokáže věrohodně vysvětlit co dělá, vyrojí se spekulace, proč to dělá. Závodníci samotní vidí třeba pakárnu v tom, co psal Martin - někoho nechají zrakvit a pak řeknou že už tam vlastně nemusel závodit, protože cíl posunuli. To je jako odstartovat jizerskou padesátku a v ukrutným počasí nechat některé lidi běžet do cíle a jiné zastavit v polovině a vyhlásit že cíl byl v té polovině. Ale ti první si šetřili síly a chtěli třeba v konci zrychlit ale výsledky spočítají podle toho bodu, kde ti ukončili. A navíc to těm co běží až do konce, řeknou o té změně až druhý den. To přece není normální. Tak když to nejde, tak to řeknu rovnou - dneska se jede od CP3 do CP5 a je to.
TT: diky. Definitivni vysledky tedy budou uz zitra, po ceste na rampu uz by snad nikdo nemel odstoupit... barban
A k těm novinářům. Když pominu to, že to je placený servis (dovedete si představit, že si zaplatíte třeba 600 tisíc abyste každý večer informovali v televizi o tom, jak jeli naši (protože o nich se v oficiálních televizních tabulkách nic neříká, pokud nejsou dejme tomu mezi prvními 10) a oni nejsou schopní dát tam ani to, co je na internetu veřejně? Na jakékoliv dotazy neodpovídají. To nejde.
Nesouhlasím ani s tím, že novináři na tom profitují. Především novinář si to platí, on neprofituje pokud své zprávy neprodává dráž než co ho to stálo. Nevím o žádném, který by dokázal zaplatit ani režijní náklady spojené s účastí na Dakaru z toho, za co "prodá" svou práci. Myslíte si, že někdo zaplatí za reportáže denně 80 tisíc? To jsme měli spočítané náklady v případě plně obsazeného presscaru do Afriky. Nereálné i pro zahraniční média. To, že z těch zpráv můžou profitovat média, to je možné ale ne novináři. Ale je známá věc, že média "profitují" z úspěchů a ne z neúspěchů. Možná tak kdyby tam byl někdo z bulvárních novin, tak ti možná ale média žijí z inzerce a pokud se daří nějaké značce, nějakému národu, nějakému týmu, je možné sehnat výrazně lepší a dražší a rozsáhlejší inzerci než když píšete o tragédiích, neštěstí apod. Chtěli byste například jako marketingový šéf VW inzerovat v novinách, když se tam píše o tom, že Sainz zbořil auto a spolujezdec je zraněný nebo radši o tom, že VW vyhrává jednu etapu za druhou? Ale z pohledu těch žurnalistů, těch pěšáků, kteří tam jsou, tak z jejich pohledu je to jedno, jejich práce je stejná - ať píší o neštěstí nebo úspěchu. Ale potřebují k tomu podklady, zázemí a informace. Ne mlžení, neochotu a zmatky. Logicky pak začnou psát o tom, co vidí kolem sebe. O novináře se každý snaží starat, pečovat o ně. Ale na Dakaru jsou novináři v jiné pozici - oni si to platí. Jsou to jen diváci. Organizátor totiž potřebuje především sponzory. To je jediné a klíčové. Sponzoři. Partneři. Ostatní - to je nutné zlo. Co řekne sponzor, to platí. Vždycky to tak bude, pokud to bude takový komerční komplex, jako je Dakar. A protože se tam točí ty peníze, tak jsou z nich všichni po... a bojí se udělat cokoliv, co by sponzory naštvalo. Pokud hlavní sponzoři chtějí aby dojela určitá skupina lidí, tak se vsadím, že změní podmínky aby dojeli. Kolikrát se to stalo tady? V Africe se s nikým nebavili - jak jsem psal, dva dny před koncem odpadlo 60% motorkářů a myslíte si, že kvůli tomu tu etapu anulovali? Neutralizovali? Posunuli cíl aby všichni mohli jet zítra? Nic takového. Mě tady štve jen to, že to ohlašovali jako nejtěžší rallye světa, což bezesporu je ale současně říkají, zajistíme aby teď skoro každý dokončil, protože naši sponzoři nechtějí aby se psalo že 75% účastníků odpadlo, protože by si lidi mohli myslet, že odpadli proto, že naše výrobky nejsou dost dobré apod. Je to paradox ale takle to působí. Pokud prostě 20 motorkářů nedojede do konce, tak kvůli tomu neposunu cíl. A když něco neprojedou kamiony, můžu přece dát cíl pro kamiony jinde ale ostatní kategorie nechat. Jenže to znamená že bych tam musel mít víc lidí, techniky atd a oni to prostě nemají.
.. no prosim, ze to jde i bez kavicky a bez bagety, a hned to je videt na vysledcich ;-))
paradni jizda, super zazitek ;-)
zatím super Láďa
Taky jsme si říkali, asi jak je to jen 250km tak to vydržel do cíle a uvaří si tu polívku na liháči :) Perfektní. Uvidíme co ostatní ale pokud tam neskočí nějaké zásadní překvapení z prvních dejme tomu 40 jezdců, bude to téměř jisté. Ovšem ještě by mohli mít někde třeba překvapení ve formě penalizace za rychlost, třeba měření celé etapy apod :)
Z tech 19 jezdcu pred Martinem chybi F. Lopez. mel startovat 5., ale kde nic tu nic. No ma k dobru 3 hodiny na Martina, tak klido brdo zvladne jeste nejakou turistiku kdyby chtel. Ale nekde psali ze je zraneny, tak to mozna zabalil. To by Martina posunulo na 19.misto celkove. Za nim je Czachor s hodinou navic, pred nim letajici holandan co normalne jezdi MotoGP, ale jen o 10 minut.
Lopez ale včera normálně jel, pochybuju že by to zabalil
Super!!! Dneska jsem celej den byla mimo a měla nervy na špagátkách :D a takový příjemný pžekvapení!
Martin jede suprově. A díky za skvělé info Tomášovi.
Tak Lopez skutečně v problémech.Tak to Martin poskočil.Dnes už to vypadalo jako dojíždák.I ty minimální ztráty tomu napovídají.Alespoň dobře pro Martinovu ruku.
Daniel Š. Roztoky u Prahy
Nemohla jsem pět hodin k počítači a teĎ tohle! Paráda, radost, radost, radost.... Ivana
Okomentovat