neděle 11. ledna 2009

Etapa 08 - denní zprávy

Čekáme na start etapy. Martin by měl vyrazit na speciál asi za 20 minut.
Doufám že se zúčastníte maličké ankety vpravo na stránce - jen tak pro zajímavost, jestli se vám líbí víc Dakar v Jižní Americe nebo v Africe. Nebo jestli je to jedno, záleží na závodě jako takovém a ne na lokalitě? A jestli vás to zajímá, klikněte na drobnou ikonu s číslem dole v pravém sloupci. Ukáže kolik je na blogu v tomto okamžiků lidí a na mapce ukáže, odkud návštěvníci jsou. Protože vidím právě teď, že je připojený někdo z Řecka, na 99% tedy zdravím Doca do Atén! :)
Omlouvám se za malý výpadek připojení, opraveno...
Na 49. km dnešní etapy projel Martin na 19. místě, jeho týmový kolega Willemsen na 55. místě! Z prvního místa startující F. Lopez není vůbec v průjezdu, takže buď má nějaké problémy nebo mu nefunguje iritrack. Pořadí na špici na 111.km je již "jako obvykle" - M. Coma první a Fretigne třetí a na druhé místo se propracoval Rodrigues namísto Desprese, který vůbec neprojel 49. km ani 111.km. Takže uvidíme - jestli problém s iritrackem nebo se tam něco stalo.
Na 111.km projel Martin 22., Despres ani Lopez nefigurují ani na 49.km a Martin dnes jednoznačně "dává" stájovému kolegovi Willemsenovi, který ho předevčírem těžce pojezdil v dunách. Přesně jak Martin říkal v rozhovoru včera.

Cyril Despres se právě objevil na iritracku na první místě na 147.km, takže šlo o problém se sledovačem. Na druhém místě jede Coma, třetí Fretigne. Jonah Street pátý. Amerika nedýchá... a čeká... jestli.. třeba dnes... :)
Jinak v quadech jel Pepa Macháček na 49. km na prvním místě ale argentinec Patronelli na Can-Amu mu doslova funěl na záda, protože projel kontrolou dvě vteřiny za ním. O. Bražina je po necelých 12. minut za ním na 11. místě.
V quadech šel Petronelli před Macháčka o necelé tři minuty na 147.km. V motorkách právě teď Martin projel 180.km, což je dnešní CP1 a jede na vynikajícím průběžně 15. místě, po dojetí dalších to odhaduji na 22-25. místo což by znamenalo vylepšení celkové pozice na podobné číslo - tedy kolem 25. místa. Ale jsme teprve v polovině, uvidíme jak to pojede a jestli Martin nebude mít problémy s rukou apod. Každopádně Willemsen (martinův kolega z Yamaha Europe/Holland) má potíže, projel 147. km na až 93. místě. A potíže má evidentně i Fretigne, protože zůstal viset a projel předchozí kontrolu na až 33. místě. A další (zejména týmové dvojky), které jsme byli zvyklí vídat na prvních deseti místech jsou vzadu - Viladoms 31., Ullevalseter 37., Street 42. (!!!), Verhoeven 46. Zdá se mi to nějaké divné, že by všichni jeli tak blbě. Spíš to vidím na nějaký problém s trackingem. Také Lopez tam není dneska ani jednou. Co se děje???

Ve zprávách nikde nikdo nic nepíše. Jen že Gordon se před chvíli zasekl na nějaké skále a předjel ho Nani Roma. Z trati o motorkách ani slovo - sleduji všechny zdroje včetně francouzských a vč. live Eurosportu, kde občas mají informace rychleji.

Iritrack dneska příšerně kecá. Nemá smysl sledovat údaje na mezičasech. Je to naprosto nesmyslné. CP1 výsledky jsou snad ověřované kontrolou, tam je Street 7. Lopez 2., Coma 1., Despres 3. a Fretigne 4. Martin Macek 22.

A v cíli jsou už první jezdci - Despres, Coma, Lopez dojeli v tomto pořadí a celkové je zatím Coma, Despres, Lopez. Bude záležet jak dojede Fretigne.
Tak Fretigne dojel šestý a tím pádem se asi dostane na druhé místo celkového pořadí. Bylo by to Coma, Fretigne, Despres Ullevalseter, Viladoms a Lopez.

12 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Teda, Vy jste Tomáši hračička. Je to moc dojemný koukat třeba na tu mapu day/night. Martinovi přejeme zvláště dnes hodně štěstí, ať ho ten palec nezlobí. Ivana Hroch

Unknown řekl(a)...

teda ta anketa je zakerna, nicmene nejlepsi je ten zavod ktery je prave ted :-) ale pekne se to tady rozjizdi :-) kdyby tahle podoba webu bezela tak 14 dni pred startem mate tady narvano od zacatku , ale rozhodne diky (sice se opakuju, ale uznani neni nikdy dost)

Tomas "TT" Kocanda řekl(a)...

Vím, ono to bylo dost hektické a původně jsem chtěl (a na tom jsme byli s Martinem domluvení) dělat jen takové zprávičky jako byly ve starém blogu - pár řádek informací a pár fotek. Prostě to, co dělají ostatní (pokud vůbec něco publikují). Jenže teď je to tak rozjeté, že lidi pořád chtějí abych ještě přidal tohle a tamto a jestli bych mohl spolukomentovat támhleto do rádia a odpovídat na dotazy atd. Je to fůra starostí a dělat to tak nějak při práci je docela náročné. Ale hrozně mě těší ten zájem a že to lidi přitáhlo ke sledování akce. Podle mě je to důležité i kvůli tomu, že většina informací se těžko doluje a v lepším případě to bývá jen anglicky. Horší když jsou jen francouzsky.... Nejdůležitější je, že Martin jim to dneska docela dává, podle prvního času vynikající.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Tome a blahopřeji ke skvělé práci. Myslím, že si Tě příští rok najme Pirelli a KTM, jinak to nevidím.

Samozřejmě držíme palce krajanovi, ale vlastně všem "bláznům" jako jsme my všichni motorkáři a ti dakarští zvlášť. Osoba jako bohužel zemřelý 49-tiletý závodník, který žil Dakarem od jeho zrození je přesně můj případ. Láká mne to daleko více než GP.
Velmi dobře jsi rozepsal, že takový pokus vyžaduje mnoho věcí dohromady. Není to jenom o stroji, ale stejným dílem o stroji, ale také o hlavě a navigaci a fyzické kondici a jezdící technice.
Keep ridin'!
Doc, Athens

Anonymní řekl(a)...

Díky skvělému Tomášovu zpravodajství je tento Dakar rozhodně nejzajímavější :). A ta mapka je taky super, jsem zvědavý s čím nás překvapíš příště :).
Martin Jihlava

Tomas "TT" Kocanda řekl(a)...

Zdravím Doca do Atén. Já to věděl že to musíš být ty :) Docela by mě zajímalo, kdo to čte z Bahrainu a v Chile... koukám že tam máme čtenáře!

Anonymní řekl(a)...

nejspis nekdo z ambasady...
Doc

Anonymní řekl(a)...

Lopez i Depres prave projeli CP1 ... takze jsou furt v zavode. Zajimalo by mne jestli kdyz ten iritrack nefunguje v ramci trackingu na dakar.com, jestli aspon ti manici ve francii neco vidi (kvuli bezpecnosti).
Pekne rano z Michiganu ;-)
V.

Tomas "TT" Kocanda řekl(a)...

Michigan: určitě. Podle mě je to problém power portálu mezi iritrackem a aplikací u dakar.com
Oni tam vidí pozice jezdců v mapě, tedy skutečně v souřadnicích ale co z toho leze dál, to je věc jednak peněz (co si zaplatí pořadatel) a taky technického řešení té gateway. Každopádně někteří závodníci si koupili live tracking (tedy ne plošný ale jen že to budou ikony na časové ose) ale bylo jich málo, nestačilo to na zaplacení licence a tak mají holt to samé, co ostatní - průjezdní časy pár body a CP.

Anonymní řekl(a)...

je mozne ze by iritrack rovnou zapocitaval nejake penalizace ? ... za vysokou "rychlost v obci" treba ?
Michigan

Tomas "TT" Kocanda řekl(a)...

Ne. To oni nevědí. Kde se má jak jet je naprogramované v racingové GPS ale ne v iritracku.

Tomas "TT" Kocanda řekl(a)...

Ne. To oni nevědí. Kde se má jak jet je naprogramované v racingové GPS ale ne v iritracku.