Martin startoval do sedmé etapy před chvilkou - v 7.03 místního času. Jeho týmový kolega D. Willemsen jede jen 3 minuty za ním, tak předpokládám že pojedou společně, pokud nebude moc prachu. Zjistili jsme, že místní říkají tomu prachovému písku "guadal". Ale všichni na Dakaru mu říkají africky "feš-feš". Je jedno jak se tomu říká, podstatné je, že je ho hodně a dělá jezdcům problémy. Slunce zapadá ve Valparaisu ve 20:59 a protože po docela těžké etapě mají jezdci 317km přejezd, bude to dlouhý den a pro řadu z nich určitě neskončí za světla. U kamionů je to jisté.
Včerejší vyloučení Nassera Al-Attiyaha vyvolalo řadu diskuzí. Především projel včerejší trasu podezřele rychle. Auto jezdí obvykle v rozdílu několika málo minut. On včera přijel na krátké etapě o pět minut před De Villiersem. Na 170km dát někomu z konkurence 5 minut, to je hodně vzláštní. Ještě před analýzou záznamu z GPS, což se dělá u všech a pokaždé, říkal že měl přehřátý motor a musel vyjet z dun. Přímo říkal že s tím přehřátým motorem nemohli do dunového pole vjet a minuli waypoint. Teplotu motoru měli na 120C a zastavoval se. Takže do CP1 dojeli po jiné trase kolem dunového pole a ne přes něj. Jenže vyjet z dunového pole a tím minout nějaký skrytý WP a vůbec do písku nejet, objet to kolem po pevném podkladu, to je podle mě zásadní rozdíl. Asi ho myslím neměli vyloučit ale penalizace, která by ho citelně posunula dozadu by byla na místě. Ale asi chtěli exemplární příklad že jezdci když si budou zjednodušovat trasu, budou vyloučeni bez milosti.
Včerejší vyloučení Nassera Al-Attiyaha vyvolalo řadu diskuzí. Především projel včerejší trasu podezřele rychle. Auto jezdí obvykle v rozdílu několika málo minut. On včera přijel na krátké etapě o pět minut před De Villiersem. Na 170km dát někomu z konkurence 5 minut, to je hodně vzláštní. Ještě před analýzou záznamu z GPS, což se dělá u všech a pokaždé, říkal že měl přehřátý motor a musel vyjet z dun. Přímo říkal že s tím přehřátým motorem nemohli do dunového pole vjet a minuli waypoint. Teplotu motoru měli na 120C a zastavoval se. Takže do CP1 dojeli po jiné trase kolem dunového pole a ne přes něj. Jenže vyjet z dunového pole a tím minout nějaký skrytý WP a vůbec do písku nejet, objet to kolem po pevném podkladu, to je podle mě zásadní rozdíl. Asi ho myslím neměli vyloučit ale penalizace, která by ho citelně posunula dozadu by byla na místě. Ale asi chtěli exemplární příklad že jezdci když si budou zjednodušovat trasu, budou vyloučeni bez milosti.
Martin se někde trošku zasekl, na 91.km přijel na 25. místě, jeho stájový kolega Willemsen mu ujel a dorazil o tři minuty před ním. Nic to neznamená, cíl je ještě daleko...
Na 139.km jede Martin na 21. místě, Willemsen na 15. Mimochodem lepší není ani týmový kolega Fretigneho (kategorie SP), který jede na 23. místě.
Na 139.km jede Martin na 21. místě, Willemsen na 15. Mimochodem lepší není ani týmový kolega Fretigneho (kategorie SP), který jede na 23. místě.
Fotografie je od našeho argentinského dopisovatele "CP!" P.G. Fleischera ze startu včerejšího speciálu ze San Rafaela do Mendozy. Psal že martinova motorka byla na startu mimořádně v dobrém stavu proti ostatním.
Žádné komentáře:
Okomentovat