sobota 17. ledna 2009

Buenos Aires - sobota

Martin volal hned po dojezdu etapy. Informaci o tom, že ho přesunuli z kategorie M do SP nesl docela statečně, ani nenadával tak, jak bych čekal. Podle jeho názoru to byl jednoznačný záměr jak administrativně s využitím pravidel odstavit soupeře ze strany brazilského a zajisté maximálně "sériového" závodníka. Něco ve smyslu "nejsem práskač ale hlásit se to musí". Pochopitelně že martinovo místo obsadil tento přísný strážce dodržování pravidel do nejmenšího detailu a získal tak nejen finanční prémii za vítězství v této kategorii ale především trofej, o kterou takto Martina připravil. Bohužel pokud jezdec není schopný porazit druhého jízdou, vytrvalostí a zručností, tak někteří bojují takto. Myslím si, že on sám si bude muset probrat, jestli mu to vítězství tímto způsobem přinese opravdu dobrý pocit ale to je jeho věc. Dost možná, že to ani nebyl jeho nápad ale nápad někoho z jejich týmu, tak abychom mu náhodou nekřivdili ale každopádně on se musí pod ten protest podepsat, takže s tím souhlasil. Je to trpká zkušenost ale Martin to bere sportovně, on dělal co mohl a vědomě žádné pravidlo neporušili a už vůbec ne takové, kterým by si nějak mohli polepšit ve výsledku. Kromě sériově vyráběných strojů třídy M nad 450ccm (tedy KTM 690 Rallye Replica), nebyl ve startovním poli žádný motocykl, který byl vyrobený přímo jako tovární. Všechny byly stavěné s využitím různých kitů a za pomoci úprav. Téměř s jistotou by se dalo najít na každém stroji v cíli nějaké "nepovolené" úpravy nebo komponenty, nemluvě o tom, že řadě týmů už docházel i materiál na výměny. Jen v cíli včerejší etapy komisaři zjistili že prakticky všichni další jezdci v kategorii M 450 nemají správné brzdové kotouče a nabízeli Martinovi, že může také podat protest pokud chce. Poslal je do háje, protože tohle není způsob, jakým se soutěží. Nicméně protest proti němu byl oprávněný a nezrušitelný. Bohužel holandská dílna, která ty úpravy pro tým Yamaha Europe prováděla, nevěděla o tomto omezení, že se brzdové kotouče musí používat pouze ty, které dodává výrobce motocyklů a ne jiné značky. Je to zkušenost, která Martina stála jednoznačně vybojované první místo ale podle představitele Yamahy, se kterým komunikoval šéf týmu, udělal jejich tým maximum a jsou s výkonem týmu maximálně spokojení. To je celkem pochopitelné, mají na třetím místě absolutního pořadí Fretigneho. A Martin byl další Yamaha umístěná absolutně do 20. místa v náročné konkurenci, takže jsou spokojení. Martin říkal, že vzhledem k náročnosti a průběhu závodu je tento výsledek opravdu těžce vybojovaný a je rád, že to dokázal. Především ale dokázal překonat sám sebe, protože jet řadu extrémně obtížných etap se zraněním, se kterým jiní okamžitě odstupují ze závodu, to chce opravdu pořádnou dávku odhodlání. Ale bojovat s takovým zraněním až úplně do konce v těch podmínkách, které zejména v poušti Atacama a následných dvou etapách byly, je opravdu skvělý výkon.

Martin touto dobou slaví návrat do Buenos Aires s přáteli, kteří za ním přiletěli a po 14 dnech ležel na normální posteli v hotelu a jistě nám zítra řekne své pocity po dojezdu na podium. Myslím si, že předvedl že je bojovník a nevzdává se ani když se po pádech a velkém technickém problému propadl hned ze začátku až do poloviny startovního pole. Dostat se s malým objemem zpátky do první dvacítky nebylo snadné a jsem moc rád, že vás to zaujalo a sledovali jste to. Jsem naprosto nadšený z toho, jaká se kolem tohoto blogu vytvořila komunita fanoušků všech možných zájmů. Chodili se sem dívat lidé, kteří sledují jen kamiony, dívali se sem lidé, kteří předtím o rallye nevěděli skoro nic a myslím, že pro propogaci dálkových rallye jsme udělali kousek práce a že pro alespoň část veřejnosti nebudeme tak velcí blázni, jako mysleli předtím. Jsem také moc rád, že fungovala komunikace s dalšími týmy, novináři a účastníky a že rozhodující nebyla nakonec forma ale obsah a aktuálnost. Příště (bez ohledu na to, jestli to bude třeba CER rallye na podzim nebo další Dakar nebo jakákoliv jiná akce), víme jak na to, a co musíme zlepšit a rozhodně využijeme nabídky na pomoc od lidí, kteří by chtěli něco pro vytvoření například moto rallye zpravodajského portálu udělat. Máme velkou odezvu ze zahraničí, takže víme, že nový projekt musí být minimálně dvojjazyčný a pak máme šanci zaujmout nejen v rámci naší země a našich fanoušků. Ukázalo se, že hlad po aktuálních informacích, zákulisních novinkách a zajímavostech je obrovský a naše zdroje nebyly vůbec špatné. Určitě to příště vylepšíme a je evidentní, že nemá smysl si hrát jen na svém písečku ale musíme se spojit s více týmy a zdroji a udělat společný projekt. Myslím si, že minimálně výkony našich motorkářů a čtyřkolkářů, si to zaslouží stejně, jako kamiony nebo auta. A právě motorky jsou podle mě duší Dakaru, i když v našich médiích byl poměr spíš opačný.

Zítra budu informovat o všem, co se dozvím, čekám řadu mailů s informacemi, připojení na internet konečně funguje dobře, takže jistě budou spousty dalších fotek a budu informovat tak aktuálně, jak to jen půjde. Podívejte se na nové fotky v galerii zde (nové fotky jsou na konci).
Jen pro zajímavost - protestující Mattheis Rodolpho nejede na WR450F, jak má uvedeno všude v profilu, ve výsledcích atd - jede na staré KTM 450. To jen na upřesnění. Dále jsem zjistil, že protest nepodal na konkrétní věc - prostě prý řekl že ta motorka jede moc dobře na to, aby byla sériová. Komisaři prý kontrolovali všechny označené díly (ty byly v pořádku) a prostě něco "museli najít" a hledali tak dlouho, až si všimli jiné barvy disků a bylo to. Martin si myslel, že dostane jen těch 15 minut, takže to moc neřešili a až v cíli druhý den se dozvěděl, že ho díky tomu přeřadili do SP. Ale i kdyby to věděl hned, tak s tím asi nešlo nic udělat. Zkrátka Rodolpho ten pohár chtěl za každou cenu, tak ho má.

14 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

No a co je večer, kdy během večera??? Večer končí, Tomáši, ve 22:00... :-), teď už je noc, no dobrá, počkáme. Rádi... Iv.

Anonymní řekl(a)...

Tak koukám na mapu, že někdo v Buenos Aires kouká na blog...
Že by Máca? Pokud ano, tak Tě Máco zdravím a na dálku připíjím a gratuluji... ;-)
Bylo to super...
Martin Šimek MB

Pilif řekl(a)...

Takže shrnuji svý dojmy...

Martine, veliká gratulace k nádhernýmu výsledku a k tomu, co jsi dokázal, škoda toho palce, moh sis to i líp užít (;o)).

Tomáši, veliká poklona a dík za úžasný zpravodajství, visel jsem na tomhle blogu dnem i nocí a bylo to úžasný!

Ostatní motorkáři a fondové, díky za to, že tu snad nebyl v komentářích jedinej závistivej či nenávistnej příspěvek, kterejch je normálně v diskusích plno.

Doufám, že kluci udělaj nějakou tu pařbičku a tam Vás oba poznám osobně.

Ještě jednou díky a klobouk dolů (a motorky nahorů)

Filip, Rychnov u Jablonce nad Nisou/Londýn

Tomas "TT" Kocanda řekl(a)...

Fotky se nahrávají, butou tam za chvíli. Je toho pořádná dávka...

Anonymní řekl(a)...

čekáme, čekáme :-))), Iv.

Anonymní řekl(a)...

"...a že pro alespoň část veřejnosti nebudeme tak velcí blázni, jako mysleli předtím." To není tak úplně pravda, Tomáši. Naopak, ještě větší!!! část veřejnosti, díky tomuto blogu, si bude myslet, že jste blázni, ale bude aspoň vědět, TROŠKU vědět, proč to tak je, proč to tak máte. Mohli jsme být při TOM. Jo, byly tady lidi, který nikdy nic takovýho, já taky - "na vlastní Tomášovy oči" a už vůbec ne na vlastní oči - neviděli, neslyšeli, nečetli, neměli možnost stát se součástí... moc ti za to, Tomáši, děkuju a moc si přeju, abych ti za to mohla poděkovat osobně. Už zase pláču, mám sice hroší kůži,někdy, ale tohle celý mě fakt dostalo ... :-))) Ivana Hroch

Tomas "TT" Kocanda řekl(a)...

IV: neplačte, radujte se! Navíc pozor - speciálně pro fanynky - jsem objednal martinovu heroickou fotografii proti obloze v plné výbavě (motocyklové) včetně závodního stroje v pozadí a mírně zaprášeného.. Podívejte se, co mi poslali:
http://picasaweb.google.com/tomas.kocanda/Dakar2009MartinmacekCom#5292404904264008242

Anonymní řekl(a)...

Aby se mu píst propálil a moussy rozpadly v tom dojezdu na rampu :))

Jura

Anonymní řekl(a)...

Tak podle toho, co Tome píšeš, tak jsi jen potvrdil to, co jsem psal u předchozího příspěvku v polemice s Docem... šlo o to na Martina něco najít a to se povedlo, ale dle mého soudu by se našlo na všech marathonských motorkách něco. A potvrdil jsi i to, že Martin by se k takovým věcem nikdy nesnížil, bojuje na trati a ne v zákulisí...
Já být na místě brazilského jezdce, tak bych hanbou nevylezl na podium, natož se z toho výsledku radoval, ale lidé jsou různí...
Myslím, že v tomto případě to ASO také neudělala nejlépe, ale my s tím holt nic neuděláme. Ale když já tak bytostně nesnáším křivdu, ach jo... :-(
I tak je to super výsledek a doufám, že příští rok to bude s výkonějším strojem ještě lepší ;-)
Díky Máco, díky Tome a díky všichni stejně pozstižení blázni, kteří jste to tu sledovali...
Martin Šimek MB

Anonymní řekl(a)...

Ona asi A.S.O. nemohla udělat nic jiného když dostali stížnost a kotouče neseděly, jediné co mohli udělat bylo teda nabídnout Martinovi stejnou možnost, ale ten nad tím sportovně mávl rukou.
Děje se to všude a je mi z toho blbě, takové gesto jako Martin bych ale asi nedokázal .

Anonymní řekl(a)...

^ Jura

Anonymní řekl(a)...

Také mi z toho rozhodnutí není dobře... Právě, že si myslím, že s tím ASO něco udělat mohla a měla... pokud ASO zjistila, že i na jiných motocyklech marathon serie jsou nepovolené kotouče, tak namísto nabídnutí této stejné "žalovací" možnosti Martinovi mohla svoje rozhodnutí změnit a stáhnout Martinovu penalizaci a přeřazení do SP s odůvodněním, že kotouče byly z důvodu extrémní zátěže v závodě povoleny vyměnit... Protože v tomto případě nechápu, že Martin byl jako jediný exemplárně potrestán... Chápu, kdyby byl jediný, ale pokud jich je mnohem víc, tak nechápu toto rozhodutí o to více... buď všichni nebo nikdo, ne?! A nevěřím, že i ten brazilec má motorku absolutně bez úprav. Dle mého názoru by se na jeho motorce při troše hledání také jistě něco našlo...
Zkrátka mi vadí, že se neměří jedním metrem.
Howg ;-)
Martin Šimek MB

Unknown řekl(a)...

Tak to rozhodnuti jen potvrdilo ze ASO na tehle soutezi nesekalo spoustu zmatku a ne zrovna dobrych rozhodnuti, verim silne tomu, jako ostatni tady , ze by se naslo na kazde motorce neco, po takove extremni zatezi a spotrebe nahradnich dilu, to snad ani jinak nejde, ale to je v lidech a jinak uz to nebude.Pristi Dakar uz urcite pojede Martin na sedmiliku a bude se prat o ty nejvyzsi pozice, tak tam snad tyhle zakulisni boje nebudou.J@.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj. Sleduju tenhle blog od začátku do konce. Super výkon kluci. Na motorce i u PC. Děkuju