úterý 6. ledna 2009

Bivak no.4

Mám pro vás několik nových zpráv. Komunikace dnes funguje ale nevidím to reálně na moc fotografií. Tak alespoň ten text. Potvrzená zpráva je o odstoupení Ivo Kaštana. Vierka mi říkala že mu včera začalo téct těsnění pod hlavou a i když to opravili, dneska ráno to opět teklo. Nebyla šance to opravit a Ivo nechtěl přidělávat starosti organizátorům, aby ho museli někde na trati sbírat, tak sehnal nějaký olej od projíždějícího kamionu a dojel do bivaku po asistenční trase. Pokusí se opravit motorku tak, aby mohl alespoň jet se závodem po asistenčních trasách a pomůže fotit a dělat reportáže do rádia.
Martin mi už předtím říkal a potvrzovala to i Vierka, že D. Randýsek měl nehodu a prý u něj byl Pepa Macháček a pomáhal mu a prý to nebylo nějak pěkné, snad něco s rukou, to přesně nevíme. Nejsou žádné zprávy o D. Pabiškovi ale podle online trackingu to vypadá, že je ještě na trati a jede. Před chvílí jsem se díval na kontrolní bod 368. km a byl tam se ztrátou asi 7:25h ale ta informace tam byla nová. Takže Vierka si myslí, že třeba čekal na servisní kamion a opravoval motor a pak se vydal na trať. Upřesnění přišlo od ASO ohledně Marchiniho - podle informací měl problém s motorem na 190km speciálu a pokouší se dostat do bivaku s pomocí místních lidí. Nejhorší situace byla dnes asi na 316. km speciálu, kde byla obrovská oblast hyperjemného prachového písku "fesch-fesch", která se během projíždění stále více vozidel zvětšovala a prohlubovala a pro poslední projíždějící to byla doslova pekelná past. Jezdci říkali že něco takového ještě nezažili, že si šáhli doslova na dno svých sil. Mimochodem Martin říkal že v bivaku to vypadá jak na bojišti, že si lidi ukazují vzájemně svá zranění, před marodkou stojí fronta lidí co čekají na nějaké ošetření a je to docela síla. On sám má pochroumané koleno, tržnou ránu na noze, naražená žebra, na prsou má podlitý fialový obtisk roadbooku, má něco s prstem na ruce, utržený nehet, strženou kůži na dlani a modřiny všude. Prý ale ve srovnání s jinými vypadá pořád dobře. Říkal že je to stále obtížnější a že dnes pořadatelé změnili trať, prvních 200km vedlo po místní "silnici", kudy měly původně jet doprovody ale kvůli protestům ochranářů a archeologů se trať změnila. Jenže na úzké cestě lemované vždy z jedné strany plotem s ostnatým drátem se nedalo předjíždět a ve volném terénu se nedá jet rychle, je tam spousta vegetace a musí se kličkovat a jet krokem. Teprve po 200km se trať napojila na původní. Nicméně přístup organizátorů je prý takový, že chtějí aby to bylo pořád obtížnější a zdá se že se naplňuje varování ředitele závodu, který před akcí říkal, že do cíle dojede tak maximálně 30 motorek. Prý podle hesla že Dakar vždy bude nejtěžší pouštní závod na světě. Stav lidí i techniky je po pouhých 4 dnech závodu neuvěřitelný. Vierka říkala že technika v bivaku vypadá jako v Africe mnohdy na konci rallye nebo i hůř. Zejména prý kamiony a pochopitelně motorky amatérských jezdců. Martin na toto téma dnes odpovídal Deníku Sport a říkal, že kdyby měl tento závod jet tak, jak jel předloni v Africe - to znamená bez podpory a bez mechanika, po prvním pádu by skončil. Neměl by vůbec šanci to opravit. Takhle se na motorce sice pracovalo už dvakrát celou noc ve třech lidech ale ráno měl připravenou prakticky novou motorku, naleštěnou jak, to má být. On osobně nepociťuje žádné organizační problémy, spíš naopak - chválil si zázemí v bivaku, jídlo, možnost se osprchovat a použít normální záchody. Nicméně týmový manažer stejně jako Vierka Kaštanová shodně na organizaci nadávají, přesun do bivaku byl prý ze začátku šíleným vojenským letadlem, kde se tísnilo 80 lidí v závěsech pro parašutisty ale to byla pohoda proti tomu, že je nyní přesunují autobusem, kde cesta začíná v 11h večer a na místě jsou ve 12h další den a v bivaku až do pozdního odpoledne není naprosto nic funkčního, neexistují žádné informace, nejde internet a často ani elektrika. Takže mají méně informací než my doma. Také když volám Cora třeba kolem poledne našeho času, hned chce vědět informace, protože tam nemají vůbec žádné zprávy. Za chvíli začíná denní sestřih s živými vstupy na Eurosportu, tak třeba tam bude nějaké překvapení :)
Překvapení už komentátor prozradil... Martin by měl mít live telefonát do vysílání. Jinak ještě upřesnění z Argentiny - Randýsek je v nemocnici, prý má zlomenou ruku a nohu. Aktuálně: Tak před minutou D. Pabiška dorazil do cíle etapy! Sice najel +08:26 ale dojel do cíle a je celkově na 152. místě.